تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
توصیه ناطق‌نوری به مسئولان :

ما نباید پیشنهاد مذاکره ترامپ را رد کنیم/ مذاکره با آمریکا باید در شورای عالی امنیت ملی بررسی شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران نباید ابتدابه‌ساکن، پیشنهاد مذاکره رئیس‌جمهوری آمریکا را رد کند. لازم است این موضوع با تأمل و در شورای ‌عالی امنیت ملی مورد بحث قرار گیرد.
بررسی پیشنهاد ترامپ در شورای عالی امنیت ملی
رویداد۲۴ حجت‌الاسلام «علی‌اکبر ناطق‌نوری» روز گذشته درباره پیشنهاد رئیس‌جمهوری آمریکا برای مذاکره بدون پیش‌شرط با جمهوری اسلامی ایران، گفت: اصل قصه و چنین چیزی منفی نیست و پیش‌بینی هم می‌شد و می‌شود، نوع خلقیات آقای ترامپ هم همین است.

 او ادامه داد: ترامپ اول توپ‌های محکمی را می‌زند و با توپ پر می‌آید، اگر مقابلش مرعوب شود و جا بزند، ادامه می‌دهد، ولی اگر ببیند آن‌طور نیست، خیلی سریع نظرش عوض می‌شود و سناریوی بعدی را پیدا می‌کند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ابتدابه‌ساکن ما نباید مذاکره را رد کنیم و بگوییم بیخود کرده است؛ باید تأمل داشته باشیم و دستپاچه نشویم، ذوق‌زده هم نشویم که ترامپ از همین ذوق‌زدگی ممکن است سوء‌استفاده کند و ممکن است ما را تست کند.

 وی اضافه کرد: مسئولان ذی‌ربط باید با تدبیر و درایت موضوع را رصد کنند و در شورای ‌عالی امنیت ملی مورد بحث قرار بگیرد و در نهایت با توجه به مؤخراتی که شاید داشته باشد ببینند چگونه عمل کنند.

 ناطق‌نوری گفت: نباید همین‌طوری این پیشنهاد را رد کنیم که بگویند ایران به‌دنبال خشونت و جنگ است و متهم نشویم؛ از این طرف هم ذوق‌زده نشویم. باید به‌عنوان یک موضوع از طریق مسئولان ذی‌ربط مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد و بعد تصمیم‌گیری شود». 
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان