تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷

تمرکز اقتصادهای برتر دنیا بر صنایع دانش‌بنیان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بیان این‌که اکنون کشورهای اقتصادی برتر فاقد صنایع سنگین بوده و روی صنایع دانش بنیان تمرکز کردند، گفت: ما هم در استان به این سمت حرکت کرده و تلاش داریم دانش خود را به فناوری و ثروت تبدیل کنیم.
تمرکز اقتصادهای برتر دنیا بر صنایع دانش‌بنیان
 
رویداد۲۴ علی عجمی در «دومین همایش کنفرانس ملی تنش شوری در گیاهان و راهکارهای توسعه کشاورزی در شرایط شور»،  اظهار کرد: برگزاری همایش‌ها با حضور صنایع، سازمان‌ها و بخش خصوصی می‌تواند به ایجاد ارتباط دانشگاه، جامعه و صنعت کمک کند.
وی با بیان این‌که دانشگاه شهید مدنی نزدیک به ۳۰ سال است که در عرصه علمی فعالیت می‌کند، افزود: این دانشگاه دارای ۲۷۰ نفر عضو هیئت علمی و نزدیک به دو هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی تکمیلی و دکترا است.
عجمی در عین حال اظهار کرد: دانشگاه شهید مدنی به عنوان دومین دانشگاه استان، خدمات آموزشی و پژوهشی به دانشجویان ارائه می‌دهد و طبق آخرین رتبه بندی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان رتبه ۱۶ کشوری را در بین دانشگاه‌های کشور به خود اختصاص داده است و امیدوارم با تلاش و پشتکار رتبه‌ی دانشگاه را ارتقا دهیم.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با اشاره به اهداف برگزاری همایش‌های علمی در دانشگاه، گفت: در این همایش‌ها پژوهشگران، اساتید و دانشجویان می‌توانند ایده‌ها و نظریات خود را در قالب مقاله بیان و از تجربیات سایر پژوهشگران استفاده کرده و برای خود شرکای تحقیقاتی پیدا کنند.  
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به تغییر نگرش‌ در نظام آموزشی کشور، دانشگاه شهید مدنی عزم خود را جزم کرده تا در راستای دانشگاه‌های مهارتی حرکت کند.  
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: دانشگاهیان می‌توانند پروژه‌های تکمیلی و دکترای خود را به سمت چالش‌های سازمان‌ها سوق داده و مشکلات آن‌ها را حل کنند.
عجمی ادامه داد: برای انجام کارهای کاربردی و توسعه‌ای باید بخش خصوصی ورود کرده و از ایده‌های دانشجویان حمایت شود تا نظریات خود را به نمونه مقبول و محصولات دانش بنیان تبدیل کنند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تاکید کرد: لزوم حرکت در این سمت برقراری ارتباط با مجموعه‌های درگیر با دانش بنیان است.   
وی بیان کرد: همایش تنش‌های شوری به دنبال همایش کاربردی می‌تواند ارتباط بین صنعت و دانشگاه را مستحکم کند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان