تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
معاون امور بانوان ورزش و جوانان استان اردبیل مطرح کرد؛

ورزش و تحرک از ضروریات زندگی زنان کارمند است

معاون امور بانوان ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در حال حاضر 30 باشگاه در استان اردبیل ویژه بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند.
ورزش و تحرک از ضروریات زندگی کارمندان زن
رویداد۲۴ ‌مژگان سلطانی، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل در سال‌های اخیر در حوزه ورزش بانوان با یک نگاه ویژه به رشد و بالندگی خاص رسیده است، همچنان حمایت از ورزش بانوان در حوزه همگانی و قهرمانی با قوت و قدرت ادامه دارد.

وی به فعال بودن ۴۰ هیئت ورزشی بانوان اشاره و خاطرنشان کرد: در حالی که ۴۶ هیئت در حوزه آقایان فعالیت می‌کند ما در بیش از ۴۰ هیئت ورزشی در خدمت بانوان هستیم به طوری که رشته‌ای همچون وزنه‌برداری جدیدا به مجموع رشته‌های بانوان افزوده شده است.

معاون امور بانوان ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند که در ورزش همگانی توجهی جدی به تندرستی و سلامت بانوان انجام شده است، گفت: در بخش ورزش همگانی بانوان جزو سه استان برتر کشور هستیم به طوری که هم در ورزش صبحگاهی و هم شامگاهی در رده‌های مختلف سنی از خردسال گرفته تا سالمندان فضای ورزشی برای بانوان فراهم آمده است.

سلطانی ادامه داد: در بها دادن به ورزش کارکنان دستگاه‌های دولتی کمیته‌ای را تشکیل دادیم تا در کنار تدارک مسابقات متعدد ورزشی تیم‌هایی را به مسابقات کشوری اعزام کنیم، به طوری که کارکنان این استان در سال گذشته رتبه دوم را در رشته‌های مختلف به ویژه رشته دارت کسب کرده‌اند.

وی بیان کرد: البته سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات ما را در برگزاری مسابقات مختلف یاری می‌کنند به طوری که ساعات خاصی را در سالن‌های ورزشی در ساعات صبح و عصر برای حضور بانوان ورزشکار تدارک دیدیم که در روز‌های یکشنبه و سه شنبه از ساعت هفت و نیم تا هشت و نیم صبح در سالن رضازاده ورزش صبحگاهی با حضور مربیان مجرب انجام می‌شود.

رئیس کمیته نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی ورزش همگانی افزود: با عنایت مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل و در راستای توسعه ورزش بانوان عصر‌ها نیز از ساعت ۱۶ الی ۱۷ در سالن رضازاده به صورت رایگان کلاس‌های آمادگی جسمانی برگزار می‌شود که البته استقبال بانوان در حد چشمگیر و مناسب نیست.

سلطانی ضرورت ورزش بانوان را با توجه به سختکوشی آن‌ها در محیط اداری و خانه یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه بانوان کارمند از صبح تا ظهر پشت میز می‌نشینند و عصر‌ها نیز در خانه مشغول بچه‌داری، خانه‌داری و همسرداری هستند، ورزش و تحرک از ضروریات زندگی آنهاست که باید با مراقبت بیشتر این کار به انجام برسد.

بانوان اردبیل سرآمد رشته دومیدانی کشور

معاون امور بانوان ورزش و جوانان استان اردبیل به فعالیت باشگاه‌های ورزشی در استان اشاره و اظهار کرد: در کنار سالن‌های ورزشی محدود دولتی در اردبیل و سایر شهرستان‌ها ما در استان ۲۳۹ باشگاه ورزشی مشترک با آقایان داریم و ۳۰ باشگاه ویژه بانوان نیز در این استان با مربیان مجرب فعالیت می‌کنند.

سلطانی به نحوه سرویس‌دهی این باشگاه‌ها و تلاش برای جلب رضایت بانوان ورزشکار اشاره کرد و افزود: البته سالن حجاب نیز از صبح تا شب به عنوان سالن اختصاصی بانوان در خدمت بانوان ورزشکار است، ولی با توجه به پائین بودن سرانه ورزشی در شهر اردبیل ما همچنان با کمبود فضای ورزشی به ویژه سالن‌های سرپوشیده روبرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بانوان این استان در برخی از رشته‌ها نظیر دومیدانی سرآمد کشور و حتی آسیا هستند، به طوری که بانوان این استان در رشته دومیدانی در همه رده‌های سنی جزو مدال‌آوران برتر کشور محسوب می‌شوند به طوری که در این رشته ۱۱ ورزشکار ما در لیگ حرفه‌ای حضور دارند.

معاون امور بانوان ورزش و جوانان استان اردبیل به توانمندی ورزشکارانی همچون هاشم‌زاده، کارگر، زهرا ملکی و ژاله کاردان در رشته‌های پرش ارتفاع، دوی استقامت و پرتاب دیسک اشاره کرد و گفت: در رشته ووشو یکی از مربیان برتر کشور از این استان بوده و در رشته‌های کاراته و تکواندو ورزشکاران زن این استان خوش درخشیدند.

سلطانی برگزاری اردو‌های تیم ملی بانوان در رشته‌های تیراندازی با کمان سنتی، اسکی روی چمن و هاکی را یادآور شد و افزود: در سایه برگزاری این اردو‌ها پنج ورزشکار ما به همراه سرپرست تیم ملی به اردوی تیم ملی دعوت شدند و در رشته هاکی نیز به نفر از بانوان این استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

برگزاری ۱۵۰ برنامه فرهنگی ویژه بانوان ورزشکار

معاون امور بانوان ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار کرد: امسال ۵۲ اعزام تیم‌های ورزشی بانوان را به مسابقات مختلف ورزشی شاهد بودیم که این ورزشکاران موفق به کسب ۱۰۱ مدال رنگارنگ شامل ۴۱ طلا، ۲۳ نقره و ۳۷ برنز شدند.

سلطانی ادامه داد: از ۶ ورزشکار استان که در اردوی تیم ملی برای بازی‌های آسیایی حاضر شده بودند تنها زهرا حبیبی برای اولین بار از این استان عازم مسابقات پاراآسیایی شده که امیدواریم در کنار تیم ملی بسکتبال خوش بدرخشد.

وی به فعالیت‌های حوزه فرهنگی نیز اشاره و بیان کرد: ما در بحث حجاب و عفاف جزو ۱۰ دستگاه برتر استان انتخاب شدیم و با برگزاری ۱۵۰ برنامه فرهنگی شامل نشست‌های متعدد در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، تحکیم بنیان خانواده، بحث‌های روانشناسی، بلوغ و تغذیه و پوکی استخوان و ... سعی کردیم بانوان ورشکار را با این مقوله‌ها بیشتر آشنا کنیم.

معاون امور بانوان ورزش و جوانان استان اردبیل تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم سطح ورزش بانوان را ارتقا دهیم باید در دو حوزه نیروی انسانی کارآمد، زیرساخت و حمایت‌های مالی برنامه‌ریزی کنیم که در بحث نیروی کارآمد در ۶ شهرستان استان ما فاقد نیروی ورزش بانوان هستیم و نمی‌توانیم هماهنگی و برنامه‌ریزی برای مسابقات را در شهرستان‌هایی نظیر بیله‌سوار، کوثر، نمین، سرعین و گرمی داشته باشیم.

سلطانی گفت: بعد از ادغام ورزش بانوان و آقایان برنامه‌ریزی‌ها به صورت یکسان و هماهنگ برای ورزش بانوان و آقایان پیش‌بینی شده، ولی یقین داریم هرچقدر روسای هیئت‌های ورزشی روی ورزش بانوان سرمایه‌گذاری کنند به همان نسبت ما شاهد کسب مدال و جهش فعالیت مثبت در بین این قشر خواهیم بود.

وی کمبود فضا و امکانات فیزیکی به ویژه سالن‌های سرپوشیده را یادآور شد و اظهار کرد: ما به جد از نبود اسپانسر و حامیان مالی برای تیم‌های ورزشی در مضیقه هستیم و به رغم توانمندی در رشته‌هایی همچون دومیدانی، رزمی و ... قادر به اعزام تیم‌هایی از اردبیل به مسابقات و لیگ‌های کشوری نیستیم.

معاون امور بانوان ورزش و جوانان استان اردبیل با قدردانی از نمین سرامیک به عنوان حامی مالی تیم گلف بانوان و حامی تیم ستارگان سبلان در رشته کاراته بیان کرد: ما اعتبار مستقلی در ورزش بانوان نداریم، ولی به دنبال سفر معاون امور بانوان وزیر ورزش خواستار حمایت ویژه از ورزش بانوان در بخش همگانی و قهرمانی شدیم که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز این کار به سرانجام برسد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ورزش ، تحرک ، ورزش همگانی
نظرات شما
پیشخوان