تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

نقد و بررسی «چهل سالگی» همزمان با روز سینما،یک نمایشنامه‌خوانی در تالار محراب، تمدید سه اجرا در تالار مولوی از خبرهای سینما و تئاتر است. کانون نقد فیلم (پرده نقره ای) "چهل سالگی" را همزمان با روز سینما و بزرگداشت استاد عزت الله انتظامی، اکران و نقد و بررسی می‌کند.
در سینما و تئاتر چه خبر است؟

رویداد۲۴ کانون "پرده نقره ای" که جلسات آن هفتگی برگزار می‌شود این بار در روز سینما یکی از آثاری که استاد انتظامی در آن نقش آفرینی کرده است را نقد و بررسی میکند.
"چهل سالگی" ساخته علیرضا رئیسیان از جمله آثار اقتباسی است که علاوه بر رعایت حقوق مادی و معنوی صاحب اثر همراهی و همدلی وی را نیز با خود دارد.
گفتنی است داستان فیلم از این قرار است که فرهاد در آستانه چهلسالگی قراردارد. او با همسرش نگار و دخترش زندگی می‌کند. روزی به او خبر می‌رسد که کورش کیان که زمانی قصد ازدواج با نگار را داشته، به ایران برمی‌گردد...
علاقمندان جهت تماشای این اثر و شرکت در جلسه نقد و بررسی می توانند چهارشنبه از ساعت 17 به سالن خیام در فرهنگسرای امید به نشانی : بالاتر از میدان شهدا ؛ خیابان 17شهریور شمالی؛ خیابان خشکبارچی ؛ بوستان خیام مراجعه کنند.

نمایش‌نامه‌خوانی «الف وارد می‌شود»

گروه تئاتر «بهاره»، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری نمایشنامه‌خوانی «الف وارد می‌شود» را به کارگردانی اسفندیار میمند روی صحنه می‌برد.
نمایشنامه‌خوانی «الف وارد می‌شود» به نویسندگی آرمان طیران و کارگردانی اسفندیار میمند روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 21 و 22 شهریورماه ساعت 19 در تالار محراب اجرا می‌شود.
آذر ابراهیمی، ‌احمد بهاروند،‌ ساحل عالی‌خانی، مطهره مشهدی و اسفندیار میمند نقش‌خوانان این نمایشنامه‌خوانی هستند.
دیگر عوامل این اجرا عبارتند از: دکتر امیرکاووس بالازاده و داریوش نصیری (‌مشاوران کارگردان)، ‌شراره امینی (دستیار کارگردان)، نوید اسدی و سپند جمشیدی (پرداخت ویدئوآرت)، مهیاراحسانی و سام بهادر (طراح و گرافیست).
علاقه‌مندان به تماشای این نمایشنامه‌خوانی می‌توانند روزهای 21 و 22 شهریور، ساعت 19 به سالن کوچک مجموعه تالار محراب در نشانی خیابان ولی‌عصر، تقاطع خیابان سپه (امام خمینی) مراجعه بکنند.

 «خط زرد فاصله بگیرید»، «فرایند» و «ادیپ افغانی» به دلیل استقبال تماشاگران تمدید شدند

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی سه نمایش «از خط زرد فاصله بگیرید» به کارگردانی رضا رشادت، «فرایند» به کارگردانی علی کرسی زر و «ادیپ افغانی» به کارگردانی مجتبی جدی به دلیل استقبال چشمگیر تماشاگران به مدت 3 شب دیگر تمدید شدند. اجرای این سه نمایش که هر سه از آثار منتخب تئاتر دانشگاهی ایران هستند، تا روز جمعه، 23 شهریورماه ادامه خواهند داشت.
بنا بر این گزارش در نمایش «از خط زرد فاصله بگیرید» امین اسفندیار، گلزار حذفی، نادر خوش‌بخت، داریوش رشادت، بی‌تا عزیز اقلی، گلنوش قهرمانی و حسین کریمی به ایفای نقش می پردازند. همچنین در نمایش «فرایند» سپهر طهرانچی، مریم زارعی، مهرنوش حاجی خانی، بهراد سلاح ورزی، مازیار سیدین، دنیا دائمی، سعید کرمی، کیمیا کاوند و در نمایش «ادیپ افغانی» مجتبی پیرزاده و پریسا هاشم پور به ایفای نقش می پردازند.
نمایش های «از خط زرد فاصله بگیرید» و «فرایند» در بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی شرکت و به عنوان آثار برگزیده برای اجرای عمومی معرفی شده بودند.
علاقه‌مندان برای دیدن نمایش های «ادیپ افغانی»، «از خط زرد فاصله بگیرید» و «فرایند»  که تا 23 شهریور ماه هر روز به ترتیب در ساعتهای 18، 19:30 و 21 به صحنه می‌روند، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان