تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷

اصغر فرهادی، پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم روی فرش قرمز جشنواره فیلم تورنتو

"همه می‌دانند" یکی از فیلم‌های بخش گالا چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو است.
اصغر فرهادی، پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم روی فرش قرمز جشنواره فیلم تورنتو
 
رویداد۲۴ "همه می‌دانند" (Everybody Knows) به کارگردانی اصغر فرهادی روز شنبه برای اولین بار در آمریکای شمالی در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو روی پرده رفت.
این فیلم با بازی پنه‌لوپه کروز، خاویر باردم و ریکاردو دارین یکی از فیلم‌های بخش گالا این دوره جشنواره تورنتو است که که 6 تا 16 سپتامبر (15 تا 25 شهریور) برگزار می‌شود. فرهادی، کروز و باردم در مراسم فرش قرمز "همه می‌دانند" حضور داشتند که در سالن روی تامسن به نمایش درآمد.
این فیلم اولین بار در دنیا ماه مه پیش در افتتاحیه جشنواره کن به نمایش درآمد و یکی از فیلم‌های بخش مسابقه رسمی نیز بود. در خلاصه داستان تریلر روان‌شناختی "همه می‌دانند" آمده است: کارولینا (با بازی کروز) برای شرکت در عروسی خواهرش از آرژانتین به زادگاه خود، دهکده‌ای در اسپانیا بازمی‌گردد. او در این سفر دو فرزندش را نیز با خود آورده است، اما در میان این تجدید دیدار و ضیافت‌های لذت‌بخش، دختر بزرگ کارولینا ربوده می‌شود. در روزهای پرالتهاب پیش رو، تنش‌های خانوادگی اوج می‌گیرد و رازهای بسیار پنهان فاش می‌شود.

شرکت فوکِس فیچرز حق پخش فیلم اسپانیایی‌زبان "همه می‌دانند" را در اختیار دارد و این فیلم را در ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، استرالیا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی، هند، تعدادی از کشورهای آسیایی و خاورمیانه بجز ایران توزیع می‌کند.
الکساندر ماله-گی از شرکت ممنتو فیلمز در پاریس، آلوارو لونگوریا از شرکت اسپانیایی مورنا فیلم و شرکت ایتالیایی لاکی رد به طور مشترک "همه می‌دانند" را تهیه کرده‌اند.
فیلم جدید فرهادی یکی از سه فیلم فهرست کوتاه آکادمی فیلم اسپانیا برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان نود و یکمین دوره جوایز اسکار بود، اما این آکادمی پنجشنبه پیش کمدی درام "قهرمانان" به کارگردانی خاویر فسر را به نمایندگی از اسپانیا به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.
تعداد دیگری از فیلم‌های امسال جشنواره کن مانند "جنس‌بلندکن‌ها" به کارگردانی هیروکازو کوره-ادا که جایزه نخل طلا را دریافت کرد، همین‌طور "سوختن" ساخته لی چانگ-دونگ، "کفرناحوم" به کارگردانی نادین لبکی، "جنگ سرد" ساخته پاول پاولیکوفسکی، "مرد سگی" به کارگردانی ماتیو گارونه و "دختران خورشید" به کارگردانی ایوا اوسون با بازی گلشیفته فراهانی نیز برای نمایش در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره تورنتو در نظر گرفته شده‌اند.
جشنواره فیلم تورنتو مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی آمریکای شمالی است. این جشنواره بخش مسابقه رسمی و هیئت داوری ندارد، اما در پایان جشنواره، بهترین فیلم با آرای تماشاگران انتخاب می‌شود. آن‌ها آرای خود را یا در صندوق می‌اندازند یا به طور آنلاین می‌دهند.
جشنواره تورنتو از دیرباز نقطه شروع فصل جوایز سینمایی و آشنایی با رقبای احتمالی اسکار بوده است. در سال‌های اخیر تعدادی از فیلم‌هایی که جایزه اصلی تورنتو را بردند مانند "زیبایی آمریکایی"، "تصادف"، "میلیونر زاغه‌نشین"، "گفتار پادشاه" و "دوازده سال بردگی" بعداً برنده اسکار بهترین فیلم نیز شدند.
سال گذشته فیلم "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری" به کارگردانی مارتین مک‌دونا جایزه فیلم برگزیده تماشاگران یا جایزه انتخاب مردم را از آن خود کرد. این فیلم در ادامه هفت نامزدی اسکار به دست آورد و برنده دو جایزه اسکار بهترین بازیگر زن (فرانسیس مکدورمند) و بهترین بازیگر مرد مکمل (سام راک‌ول) شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینما ، فیلم ، جشنواره ، تورنتو
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان