تاریخ انتشار: ۰۶:۲۴ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷

توسعه هوش مصنوعی با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری

یک شرکت وابسته به وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، اعلام کرده که قصد دارد در حوزه هوش‌ مصنوعی 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.
توسعه هوش مصنوعی با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری
 
 رویداد۲۴ شرکت دارپا ( DARPA) که وظیفه انجام و اجرای تحقیقات نظامی برای وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا را برعهده دارد، به تازگی در همایشی که در واشنگتن دی‌سی برگزار شد، اعلام کرده است که می‌خواهد در پنج سال آینده به منظور بهره‌گیری از فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.
این شرکت به‌منظور برطرف کردن و به حداقل رسانیدن مشکلات و ناکارآمدی‌های موجود در سیستم‌های یادگیری ماشینی سعی دارد این سرمایه‌گذاری را انجام دهد و به توسعه فناوری هوش مصنوعی که کاربردهای ویژه و مهمی در صنایع دفاعی دارد، بپردازد.
یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی دو فناوری جدیدی است که می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها به توسعه زیرساخت‌های مختلف کمک کند .از آنجا که چین پیش‌تر اعلام کرده بود قصد دارد تا سال 2030 میلادی به بزرگ‌ترین قطب فناوری هوش مصنوعی تبدیل شود، حالا به‌نظر می‌رسد که ایالات متحده آمریکا نیز احساس خطر و نیاز کرده تا به توسعه و رقابت در فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بپردازد و از سایر رقبای قدرتمند و احتمالی خود سبقت بگیرد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان