تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷

صادرات به قطر ۸۱ درصد افزایش یافت/صدور ۱۱۹میلیون تن انواع کالا

طی پنج ماه نخست سال جاری ۱۱۹ میلیون و ۴۳۷ هزار دلار انواع کالا به قطر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۱.۲۷ درصدی داشته است.

 رویداد۲۴بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی پنج ماه نخست سال جاری، ۶۲۴ هزار و ۸۴۰ تن کالا به ارزش ۱۱۹ میلیون و ۴۳۷ هزار دلار از ایران به قطر صادر شده است که رشد چشمگیری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

صادرات انجام شده به قطر از لحاظ وزنی ۱.۳۵ درصد و از لحاظ ارزش ۰.۶۲ درصد از کل ارزش صادرات ایران در این مدت را شامل می‌شود و از این حیث کشور قطر در میان کشورهای دریافت‌کننده کالا از ایران در رتبه ۲۰ قرار می‌گیرد.

عمده اقلام صادراتی به این کشور شامل محصولات آهن، مصنوعات چوبی، سیمان سفید، سبزیجات، شیرینی، حنا، گلاب، انواع میوه، سرپوش، کف پوش، قند و شکر، قیر نفت، انواع پروفیل، حیوانات زنده و ... می شود.

این در حالی است که در پنج ماه نخست سال گذشته ۶۸۳ هزار و ۹۳۲ تن کالا از ایران به قطر صادر شده بود که ارزش آن ۶۵ میلیون و ۸۹۰ هزار دلار بوده است.

صادرات ایران به قطر در مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱.۴۳ درصد و از لحاظ ارزش ۰.۳۹ درصد از کل صادرات انجام شده در مدت مذکور بود.

به این ترتیب مقایسه میزان صادرات به قطر در پنج ماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که صادرات به این کشور از لحاظ وزنی ۸.۶۴ درصد کاهش اما از لحاظ ارزش ۸۱.۲۷ درصد افزایش یافته است.

منبع: مهر
برچسب ها: گمرک ، قطر ، صادرات
نظرات شما
پیشخوان