تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷
حال و هوای امروز بورس تهران؛

رشد قیمت سهم‌ها در اکثر گروه‌ها

در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته در گروه محصولات شیمیایی و فلزات اساسی شاهد رشد بی‌وقفه قیمت‌ها بودیم.

رویداد۲۴ بازیگران بازار سهام برای چندمین روز پیاپی امروز در گروه و سهم‌های مختلف شاهد صف‌های پایدار خرید بودند. عمده معامله‌گران بازار سهام در این روزها افرادی هستند که با هدف نوسانگیری در کوتاه‌مدت اقدام به خرید و فروش سهام می‌کنند، چنانکه ریسک‌های موجود در بازار سرمایه آنقدر زیاد است که کسی در بازار سهام با دید بلندمدت سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۶۱۷ واحد نسبت به روز گذشته رشد کرد و تا رقم ۱۸۰ هزار و ۶۳۵ بالا رفت. در عین حال شاخص کل هم وزن با ۱۰۳۶ واحد رشد رقم ۳۱ هزار و ۴۵۴ هزار را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز ۶۱۵۰ واحد رشد کرد و به رقم ۱۹۲ هزار و ۴۷۳ رسید. شاخص بازار اول و دوم ۴۴۷۳ و ۱۱ هزار و ۷۹۰ واحد رشد کردند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، صنعتی و معدنی گلگهر، ملی صنایع مس ایران و بانک اقتصاد نوین پنج نمادی بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص‌های بازار سهام داشتند. هر یک از این نمادها به ترتیب ۵۱۷، ۳۲۸، ۳۲۵، ۲۵۳ و ۲۴۵ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص‌ها داشتند، اما در طرف مقابل معدود نمادهایی بودند که تاثیر کاهنده‌ای اندک روی نماگر بازار گذاشتند.

 این در حالی است که مسئولان باید بازار را آنقدر عمیق و مطمئن پرورش دهند که افراد با دید بلندمدت اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کنند.

محصولات شیمیایی امروز بار دیگر با رشد قیمت سهم‌هایش مواجه شد. تعداد زیادی از این گروه تاپیکو، پارس، پترول و پتروشیمی شازند توانستند بیش از چهار درصد نسبت به روز گذشته رشد داشته باشند.

در گروه فلزات اساسی هم شرایط به نحوی بود که قیمت تمام سهم‌ها با افزایش مواجه شد. در این گروه ۳۴۶ سهم به ارزش ۱۹۸ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. ۰

در گروه خودرو و ساخت قطعات تقریبا نیمی از سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند در این گروه ۸۳۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۳۹ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

نفتی‌ها امروز به جز در یک نماد رشد قیمت‌ها را شاهد بودند. نمادهایی چون سرمایه‌ گذاری صنعت نفت، پالایش نفت لاوان و پالایش نفت تهران با نزدیک پنج درصد رشد قیمت مواجه شدند. حجم معاملات بورس امروز به ۴.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید و تعداد معاملات آن رقم ۲۸۳.۴۵۴ را تجربه کرد.

آیفکس نیز با رشد ۵۸ واحدی تا رقم ۲۰۷۱ واحد رشد کرد. ارزش معاملات این بازار به رقم ۸۸۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

برچسب ها: بورس ، قیمت ، سهام ، شاخص
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان