تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷
سخنگوی ستاد اربعین حجت الاسلام محمد میرزایی خبر داد:

تعداد ۱۵۰ موکب مردمی در استان تهران برای خدمت رسانی به زائران ساماندهی شده است

حجت الاسلام محمد میرزایی، سخنگوی ستاد اربعین استان تهران با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه ستاد اربعین استان گفت با توجه به میزان اثر گذاری خدمات شهرداری تهران در سالهای قبل و با عنایت به وضع موجود مقرر شد از ظرفیت های شهرداری تهران بیشتر استفاده شود.
تعداد ۱۵۰ موکب مردمی در استان تهران برای خدمت رسانی به زائران ساماندهی شده است
رویکرد امروز به نقل از پایگاه اطلاع زسانی استانداری تهران، سخنگوی ستاد اربعین استان گفت: در چهارمین جلسه ستاد اربعین استان تهران شکراله حسن بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری و جانشین رئیس ستاد اربعین استان گزارشی از آخرین وضعیت موجود و اقدامات انجام شده در خصوص نحوه بر گزاری مراسم اربعین امسال ارائه داد.

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم با مسئولین ذیربط در تهران و نجف اشرف انجام شده است و کمیته های استانی و شهرستانی نیز در فرمانداریهای تابعه طبق دستورالعمل ستاد مرکزی تشکیل شده افزود: در جلسه ستاد اربعین استان صورتجلسه هماهنگی و همکاری استانداری تهران و ستاد اربعین نجف اشرف میان استاندار و فداکار رئیس ستاد امضا شد،در این زمینه مقرر شد در هفته جاری هیئتی به سر پرستی مهندس کریمی مشاور ریئس ستاد اربعین استان جهت تغییر و تحول و بازدید از محل اسکان زائرین محترم و بررسی اقلام مورد نیاز به نجف اشرف سفر کنند.

حجت الاسلام میرزایی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد ؛در اسرع وقت شماره حسابی جهت کمک های نقدی مردم عزیز و شریف اعلام شود.

وی افزود: در جلسه ستاد اربعین استان ؛معاون هماهنگی و امور اقتصادی و رئیس کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین گزارشی از نحوه مشارکت های مردمی ، طبق مصوبات انجام شده و عملیات اجرایی جمع آوری کمک های مردمی بعد از محرم ارائه داد.
سخنگوی ستاد ربعین استان تهران تصریح کرد: با توجه به میزان اثر گذاری خدمات شهرداری تهران در سالهای قبل و با عنایت به وضع موجود مقرر شد از ظرفیت های شهرداری تهران بیشتر استفاده شود.

در این جلسه؛ قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات و معاون پشتیبانی ستاد مرکزی ستاد اربعین از امضا تفاهم نامه همکاری بین دولت های ایران عراق خبر داد و گفت: در این تفاهم نامه موضوعاتی از قبیل معافیت گمرکی برای ارسال کمک های مردمی و صدور ۴۰هزار ویزای رایگان و ارتباط بانکی بررسی خواهد شد و تعداد ۱۵۰ موکب مردمی در استان تهران ساماندهی شده که بتوانند در ایام اربعین به زائرین محترم خدمات رسانی کنند.
 
وی در ادامه بیان داشت: گردهمائی برای هماهنگی بیشتر با موکب داران انجام شود و از شهرداران برای هماهنگی های لازم جهت اعزام نیروهای خدماتی دعوت بعمل آید.

گفتنی است، در پایان جلسه پس از بحث و بررسی های لازم و حسب نظر استاندار موارد ذیل به تصویب رسید.
 
-باتوجه به امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین آقایان مقیمی استاندار ورئیس ستاد اربعین استان و فداکار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر نجف اشرف مقرر شد کلیه امکانات و لوازم مورد نیاز طبق توافق ، سال های قبل اعم از محل اسکان ، تغذیه ، بهداشت درمان زائرین اقدام لازم صورت گیرد و در این زمینه مقرر شد هیئتی به سرپرستی آقای کریمی مشاور رئسس ستاد اربعین استان در هفته جاری بمنظور پیگیری تفاهم نامه همکاری فی مابین آقایان مقیمی استاندار و فدار کار رئیس ستاد اربعین نجف اشرف جهت تغییر و تحول محل اسکان زائرین و بررسی های لازم برای اقلام مورد نیاز به نجف اشرف سفر کنند.
 
-مقرر شد معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور طبق مصوبه، هماهنگی های لازم جهت برگزاری گردهمایی موکب داران استان به همراه ائمه محترم جمعه و فرمانداران با پیگیری دبیر ستاد اربعین و هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در محل سالن همایشهای حضرت عبدالعظیم الحسنی صورت گیرد.
 
-مقرر شد معاونت هماهنگی و امور عمرانی و رئسس کمیته زیر ساخت ستاد اربعین گردهمائی باحضور شهرداران شهرهای استان جهت هماهنگی و همکاری لازم در خصوص جذب نیروهای خدماتی برگزار نمایند.
 
-مقرر شد با توجه به ضرورت تهیه و تامین اقلام مصرفی و مایحتاج عمومی مورد نیاز زائرین بویژه گوشت و مرغ در نجف اشرف از ظرفیت و امکانات شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی استفاده نمایند.
 
-مقررشد اسماعیل بیگی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات و عضو ستاد اربعین استان تا ابتدای ماه صفر کلیه امکانات و لوازم مورد نیاز زائرین را در شهر نجف اشرف تجهیز مستقر نمایند.
 
-مقرر شد مهندس پرورش مدیر عامل سابق آبفای استان مسئولیت تامین آب و یخ مورد نیاز زائرین در شهر نجف اشرف و با استفاده از بهینه سازی امکانات نسبت به راه اندازی کارخانه تولید یخ و آب آشامیدنی اقدام نمایند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اربعین حسینی
نظرات شما
پیشخوان