تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷
با شدت گرفتن جنگ تجاری؛

صادرات نفت آمریکا به چین به طور کامل متوقف شد

رئیس شرکت کشتیرانی تجارت انرژی چین (سی‌ام‌ای‌اس) گفت: تحت تاثیر منفی جنگ تجاری، صادرات نفت خام آمریکا به چین «به طور کامل متوقف» شده است.
صادرات نفت آمریکا به چین به طور کامل متوقف شد
رویداد۲۴ به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، رئیس شرکت کشتیرانی تجارت انرژی چین (سی‌ام‌ای‌اس) گفت: صادرات نفت خام آمریکا به چین «به طور کامل متوقف» شده است. این درحالی است که جنگ تجاری بین ۲ اقتصاد برتر جهان، تاثیر منفی خود را بر این تجارت که به سرعت در حال رشد بود، نشان داده است.

در ماه‌های گذشته، واشنگتن و پکن تعرفه‌های واردات سنگینی را بر صد‌ها کالا هم وضع کردند. هر چند هنوز صادرات نفت خام آمریکا به چین که تازه در سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود، شامل این تعرفه‌ها نشده است. در عین حال، واردکنندگان نفت چینی اخیرا از ثبت هرگونه سفارشی خودداری کرده‌اند.

شی چونلین، رئیس سی‌ام‌ای‌اس، در حاشیه اجلاس سالیانه دریانوردی جهانی در هنگ‌کنگ، گفت: ما یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت خام از آمریکا هستیم. قبل (از جنگ تجاری) ما تجارت خیلی خوبی داشتیم، اما حالا هم چیز کاملا متوقف شده است.

داده‌های ردیابی کشتی در رفینیتیو ایکون، تائید می‌کند که در ماه سپتامبر متوقف شده است.

رئیس سی‌ام‌ای‌اس گفت: متاسفانه جنگ تجاری بین آمریکا و چین اتفاق افتاد و مطمئنا این برای تجارت کشتیرانی خوب نیست.

او همچنین گفت که مناقشات تجاری چین را مجبور کرده است که دانه سویای خود را از تامین‌کنندگانی غیر از ایالات‌متحده تهیه کند.

وی اضافه کرد: چین حالا بیشتر دانه سویای خود را آمریکای جنوبی تهیه می‌کند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان