تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷

نرخ واقعی دلار از نگاه رییس اتاق اصناف

در حالی که طی روزهای گذشته روند نزولی قیمت انواع ارز در بازار آغاز شده، رییس اتاق اصناف ایران معتقد است که نرخ واقعی دلار حدود ۸۰۰۰ تومان است و دولت برای کاهش قیمت ارز در بازار و تثبیت آن باید وحدت رویه و همدلی بین اعضای خود را بیشتر کند و مردم و بخش خصوصی نیز با دولتمردان همکاری کنند.

رویداد۲۴ علی فاضلی، اظهار کرد: نرخ واقعی دلار در ایران حدود ۸۰۰۰ تومان است و دولت باید تلاش کند قیمت ارز در بازار منطقی شود و ثبات دوباره به کشور برگردد.

وی افزود: بازار آزاد ارز کمتر از سه درصد در اقتصاد کشور تاثیر دارد اما مسائل و پیامدهایی که از نوسانات ارزی در بازار به وجود آمده عمدتا ناشی از جو روانی است که دولت باید آن را به سمت و سوی درستی هدایت کند، چراکه هیچ گاه در زمینه تامین ارزاق عمومی و بویژه کالاهای اساسی مشکل و کمبودی در بازار نداشته‌ایم و همواره ارز برای آن‌ها به نرخ دولتی و ارزان تامین شده است.

فاضلی گفت: اگر بتوانیم در راستای تثبیت بازار ارز، پول ملی را تقویت کنیم، در راستای افزایش بهره‌وری ارزش افزوده و تقویت اقتصاد ملی حرکت کرده‌ایم و دشمن نمی‌تواند خوابی که برای ما دیده را تعبیر کند.

رییس اتاق اصناف ایران تصریح کرد:‌ اولین گام در راستای ثبات اقتصادی، انسجام، وحدت رویه و مدیریت درونی هماهنگ دولت است که باید بین وزارتخانه‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی تقویت شود که اگر این اتفاق بیفتد و همسویی، همدلی و هماهنگی در دستگاه اقتصادی دولت ارتقا پیدا کند، قطعا شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و برای ثبات در بازار ارز و اقتصاد کشور نیازمند همکاری و همراهی تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی و مردم با دولت هستیم.

وی با بیان اینکه اگر تعریف درستی از نظام تسهیلاتی با نگاه به بنگاه‌های داخلی داشته باشیم، می‌توانیم با وحدت و انسجام و همدلی بیشتر مشکلات را تا حدود زیادی حل کنیم، گفت: برخی از دشمنان به دنبال ادامه رفتارهای غیر منطقی در بازار مانند اعتصاب هستند اما بازاریان هیچ گاه تمایلی به اعتصابات مورد نظر دشمن نداشته‌اند و ندارند.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اتاق اصناف
نظرات شما
پیشخوان