تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷

دستور نوبخت به ۵ وزارتخانه برای رایگان شدن هزینه آب و برق و گاز مدارس + سند

رییس سازمان برنامه و بودجه دستورالعمل اجرای قانون رایگان شدن هزینه آب و برق و گاز مدارس را به ۵ وزارتخانه ابلاغ کرد.

رویداد۲۴ سال گذشته و در هنگام بررسی بودجه سال 97 ، نمایندگان مجلس با الحاق بندی به لایحه بودجه مقرر کردند تمامی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش در سقف الگوی مصرف در سال ۹۷ از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز معاف باشند.

در این مصوبه تاکید شده بود سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نیرو، نفت و آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ شود.

با این حال پس از گذشت حدود 7 ماه از سال 97 اعتراض‌های فراوانی از سوی نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر اجرایی نشدن این قانون بلند شد زیرا به گفته فریده اولادقباد، کمیسیون آموزش مجلس سال گذشته در هنگام بررسی لایحه بودجه پیشنهاد داد با توجه به اندک بودن سرانه آموزشی مدارس یا پرداخت با تأخیر آن، از پرداخت هزینه آب، برق و گاز با لحاظ اصلاح الگوی مصرف معاف شوند که این موضوع با موافقت کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس روبرو شد.

با شنیده شدن صدای این اعتراضات، به تازگی سازمان برنامه و بودجه دستورالعمل نحوه تعیین الگوی مصرف آب و برق و گاز مدارس را تدوین و آن را به وزارتخانه‌های نفت، نیرو، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی ابلاغ کرد.

بر اساس این دستورالعمل، مقادیر الگوی مصرف آب و مقادیر الگوی مصرف گاز در اقلیم‌های مختلف در دو دوره سرد و گرم تعریف شده است.

سقف این معافیت یک هزار میلیارد ریال است که شامل 600 میلیارد ریال گاز طبیعی، 300 میلیارد ریال برق و 100 میلیارد ریال آب است.

به دنبال این دستورالعمل، وزارت آموزش و پرورش موظف است فهرست اسامی مدارس دولتی را به وزارتخانه‌های نیرو و نفت اعلام کند.

 
سازمان برنامه و بودجه
 
سازمان برنامه و بودجه
 
سازمان برنامه و بودجه
 
سازمان برنامه و بودجه
منبع: خانه ملت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نوبخت ، اولادقباد ، مدارس ، آب ، برق ، گاز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان