تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷

بانک‌ها تا پایان اسفند از هرگونه اقدامی در خصوص بدهکاران بخش کشاورزی خودداری کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها تا برطرف کردن ابهامات مزبور و آغاز به اجرای دستورالعمل‌های صادر شده از هرگونه اقدامی در خصوص بدهکاران بخش کشاورزی اعم از مراجعه به ضامن‌ها و بستن حساب‌های آن‌ها و نیز تملک و هر اقدامی مشابه دیگری خودداری کنند و این امهال که تا پایان شهریور بوده باید تا پایان اسفندماه ادامه داشته باشد.
بانک‌ها تا پایان اسفند از هرگونه اقدامی در خصوص بدهکاران بخش کشاورزی خودداری کنند
رویداد۲۴ «احمد انارکی محمدی» عصر امروز 22 مهرماه در جمع‌بندی نشست مشترک سرپرست استانداری، هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، مدیران بانک‌ها و مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: با توجه به وجود ابهاماتی در دستور العمل‌های مربوط به امهال وام‌های کشاورزان آسیب‌دیده از حوادث غیرمترقبه، مقرر شد بانک‌ها تا برطرف کردن ابهامات مزبور و شروع به اجرای دستورالعمل‌های صادر شده از هرگونه اقدامی در خصوص بدهکاران بخش کشاورزی اعم از مراجعه به ضامن‌ها و بستن حساب‌های آن‌ها و نیز تملک و هر اقدامی مشابه دیگری خودداری کنند و این امهال که تا پایان شهریور بوده باید تا پایان اسفندماه ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تمدید بند «و» تبصره 16 مطرح و مقرر شد مجمع نمایندگان استان طرحی دو فوریتی تهیه و به مجلس تسلیم کنند تا با مصوبه مجلس مشکل برطرف شود. ( بند «و» مربوط به تولیدکننده‌هایی که اصل وام خود را پرداخت کنند تا سود و دیرکرد آنها بخشیده شود).

سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان یادآور شد: با توجه به این‌که مجمع نمایندگان پیگیری می‌کنند یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای حفظ واحدهای اقتصادی موجود اختصاص داده شود مقرر شد استان برآوردی از سرمایه در گردش مورد نیاز برای فعال کردن واحدهای غیرفعال یا نیمه فعال تهیه کنند تا در صورت تصویب پیشنهاد مجلس به آنها پرداخت شود.

انارکی محمدی یادآور شد: درخواست می‌شود که امهال وام‌های بخش کشاورزی شامل بخش‌های کشاورزی و صنایع وابسته به کشاورزی نیز شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کشاورزی ، بانک ، مجلس ، اسفند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان