تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷
صادقی در جمع دانشجویان دانشگاه لرستان:

پیوستن به FATF فضای کسب و کار را سالم‌تر می‌کند/ تحریم‌های آمریکا موجب تقویت اقتصاد زیرزمینی در ایران شده است

عضو فراکسیون امید مجلس، محمود صادقی به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان در جمع دانشجویان این دانشگاه درباره FATF سخنرانی کرد و مبارزه با پولشویی را به نفع شفاف‌سازی هرچه بیشتر در اقتصاد ایران دانست.

پیوستن به FATF فضای کسب و کار را سالم‌تر می‌کند/ تحریم‌های آمریکا موجب تقویت اقتصاد زیرزمینی در ایران شده است

رویداد۲۴ محمود صادقی در جمع دانشجویان دانشگاه لرستان اظهار داشت: هم اینک اجماع جهانی روی این قضیه است که چهار گروه تروریستی‌اند؛ القاعده، داعش، بوکرحرام و جبهه النصره و این اجماع هست که منابع مالی این گروه‌ها شناسایی و با این منابع مالی مقابله بشود.

وی اظهار داشت: یکی از آسیب‌ها این است که باید با اقتصاد زیرزمینی و غیررسمی و ثبت نشده مبارزه کنیم و همچنین فرارهای مالیاتی نداشته باشیم و متأسفانه بخشی از حجم اقتصاد ایران از نوع اقتصاد زیرزمینی است که وجود تحریم‌های ظالمانه‌ استکبار جهانی نیز به تقویت اقتصاد زیرزمینی کمک می‌کند.

صادقی یکی از علل گسترش مؤسسات مالی و اعتباری مشکل‌دار را که باعث ایجاد مشکلات و نارضایتی‌ها در جامعه شدند ناشی از تبعات عدم شفاف‌سازی‌های کافی مالی دانست و پیوستن به FATF را باعث شفاف‌سازی هرچه بیشتر نظام مالی و بانکی برشمرد.

عضو فراکسیون امید مجلس توضیح داد: متأسفانه FATF اعلام کرده بود ایران جزء کشورهای لیست سیاه است و همین باعث می‌شود که ما نتوانیم حتی با دوستان خودمان هم ارتباطات مالی و بانکی راحت و مورد نیاز را داشته باشیم و به همین علت، پیوستن به FATF یک ضرورت برای اقتصاد ایران است.

محمود صادقی بیان داشت: پیوستن به FATF به نفع اقتصاد کشور ماست و مقابله با جرائم سازمان‌یافته را نیز اثرگذارتر می‌کند که به نفع کشور است و همچنین مبارزه با باندهای مواد مخدر نیز مؤثرتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: پولشویی به این صورت است که منشأ پول‌های نامشروع و کثیف با روش‌های در ظاهر قانونی، به شکل و قالب قانونی درمی‌آیند که پیوستن به FATF باعث مقابله اثرگذارتر با پولشویی می‌شود و فضای کسب و کار را سالم‌تر می‌کند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبارزه با پولشویی باعث افزایش بهره‌وری در اقتصاد و همچنین دیگر پیامدهای مثبت همچون کاهش تورم و کاهش بیکاری می‌شود و پولشویی، یک تهدید جدی برای حیات جمعی هر جامعه‌ای است.

صادقی تصریح کرد: همیشه باید در سیاست خارجی کشور، براساس سه اصل مورد تأکید مقام معظم رهبری یعنی عزت، حکمت و مصلحت اقدام نماییم.

وی بیان داشت: دولت نباید به مردم بگوید مشکل نداریم بلکه باید بگوید مشکل داریم و کمربندها را باید محکم ببندیم و مثل دوران دفاع مقدس، در برابر نظام سلطه و زورگویی آمریکا بایستیم و در این میدان نباید منفعل باشیم.

محمود صادقی تشریح کرد: الان آمریکا در انزواست و همین در انزوا بودن آمریکا، از دستاوردهای مهم برجام و برای ما یک موفقیت مهم است.

صادقی بیان داشت: در طول ۴ دهه گذشته، تلاش‌های زیادی برای ایجاد عدالت و رفع تبعیض انجام شده است اما هنوز در برخی حوزه‌های مدیریتی با ضعف مدیریت علمی روبه رو هستیم.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: نتیجه‌ مدیریت علمی در هر حوزه‌ای، آن است که برنامه‌ها، عادلانه، متوازن و پایدار خواهند بود./ ایلنا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان