تاریخ انتشار: ۰۱:۴۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
نظر اعضای شورا در مورد ساخت و ساز در بوستان مادران:

سرخو: شهرداری به هیچ عنوان حق ساخت و ساز در بوستان مادران را ندارد/ انصاری: این کار غیر معقول و غیر منطقی است

رویداد۲۴-شورا در موارد متعدد این تذکر را به شهرداری داده و در رابطه با بوستان مادران هم شورای شهر روز یکشنبه تذکر کتبی به شهرداری داده تا جلوی این کار گرفته شود و شهرداری موظف است که به این موضوع توجه کند و جوابگوی این مسئله باشد. شهردار باید کتبا به این موضوع پاسخ دهد.
 
روز گذشته خبرنگار پایتخت با مراجعه به ضلع جنوبی شرقی بوستان بهشت مادران، تصاویر و گزارشی مستند از ساخت و ساز بنیاد تعاونی مسکن شرکت نوسازی عباس آباد تهیه نمود. این گزارش دستمایه پرسش از اعضای محترم شورای شهر تهران شد و از آنان پرسیدیم که آیا اساسا شهرداری اجازه واگذاری بخشی از بوستان مادران به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خود را داشته است؟

محسن سرخو در این رابطه گفت؛ شهرداری به هیج عنوان از لحاظ قانونی و از هیج لحاظ دیگری حق این را ندارد که بوستانی را یا قسمتی از آن را برای ساخت و ساز واگذار کند. بوستان‌ها از لحاظ پهنه بندی در پهنه بندی G واقع هستند و طبق طرح تفصیلی این قسمت ها باید فضای سبز باشند و برای عموم مردم شهر قابل استفاده باشند. هیچ‌گونه ساخت و سازی تحت هر عنوانی نمی تواند در این محدوده ها صورت گیرد. وی درباره گزارش پایتخت از بوستان مادران گفت: این تخلف است و در هیچکدام از بوستان ها شهرداری نباید این اجازه را بدهد. متاسفانه قبلا هم دو بار این تخلف صورت گرفته و طبق طرح تفصیلی این قسمت‌ها فقط باید فضای سبز باشند. در جلسه یکشنبه شورای شهر این تذکر به شهرداری داده شده است و قطعا این موضوع از طریق کمیسیون محیط زیست پیگیری خواهد شد.

غلامرضا انصاری نیز به خبرنگار پایتخت گفت:  اولا که شهرداری این اجازه را ندارد که بوستانی را برای ساخت و ساز واگذار کند و در ثانی حتی اگر اجازه هم داشته باشد این کار غیر معقول و غیر منطقی است. شهر تهران در گذشته تاریخی خود یک باغ شهر بوده ولی امروز متاسفانه به دلیل ساخت و سازهای بی رویه بخش قابل توجهی از باغات و فضای سبز آن  از بین رفته است. احیا و احداث پارک و باغ  و فضای سبز هم دشوار است چراکه سال‌ها زمان می‌برد تا ما درختانی مانند خیابان ولیعصر و نقاط شمالی و شمال غربی شهر داشته باشیم و نیز برای محیط زیست قطع درختان کاملا یک فاجعه محسوب می‌شود. شورا در موارد متعدد این تذکر را به شهرداری داده و در رابطه با بوستان مادران هم شورای شهر روز یکشنبه تذکر کتبی به شهرداری داده تا جلوی این کار گرفته شود و شهرداری موظف است که به این موضوع توجه کند و جوابگوی این مسئله باشد. شهردار باید کتبا به این موضوع پاسخ دهد.

حکیمی‌پور دیگر عضو شورای شهر تهران نیز ضمن تاکید بر غیرقانونی بودن ساخت و ساز در بوستان‌ها گفت: در این موضوع کمیته و کمیسیون محیط زیست صاحب نظر هستند، باید منتظر تصمیم و اقدام آنان بود و من اظهار نظری نمی‌کنم.

منبع:پایتخت
 

برچسب ها: شورا ، بوستان ، انصاری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان