تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷
آیت الله نوری همدانی:

کارمندان دولتی در محیط کار حجاب را رعایت کنند/ اگر برای حجاب چاره‌ای نشود کشور مانند دوران طاغوت خواهد شد

اینکه در صداو سیما شاخصه‌ی انقلاب برجسته شود و از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم سخنی نباشد چه ارزشی دارد؟
رویداد۲۴  آیت‌الله نوری همدانی در تشریح اهمیت امانت داری مسئولان، اظهار کرد: حکومت امانتی است که از طرف مردم به مسئولان تفویض شده است و خیانت در امانت در واقع خیانت در حق مردم است.

 آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت، با تشبیه جامعه به بدن یک انسان، عنوان کرد: همانگونه که بدن از میلیون‌ها واحد حیاتی تشکیل شده که اختلال در هر یک منجر به بیماری در کلیت بدن انسان می‌شود، جامعه نیز در صورتی سالم و کامل است که در همه‌ی ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اش سالم باشد و نقصانی نداشته باشد.

وی با اشاره به لزوم زنده نگه داشتن و پایبندی به آرمان‌ها و شاخصه‌های انقلاب، تصریح کرد: اسرائیل به تعبیر امام (ره) یک غده‌ی سرطانی است که پایگاه استعمار است و تا از بین نرود، منطقه روی آسایش نخواهد دید.

آیت الله نوری همدانی افزود: همایش عظیم اربعین رویداد قابل تحسینی است و مدیریت آن نیز دشوار و قابل تقدیر است، اما بیایید یک همایشی هم علیه صهیونیسم و آمریکا داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه در اسلام دو مرحله قانون گذاری و اجرا وجود دارد، بیان کرد: آنچه اهمیت دارد عمل کردن و اجراست و الا روی کاغذ نوشتن و در صدا و سیما گفتن که مهم نیست.

وی در نقد عملکرد صدا و سیما افزود: تازه همین گفتن در صدا و سیما هم وقتی همه جانبه نباشد بی ارزش است. ما با آمریکا و استکبار جنگ داشته و داریم، ولی اینکه صرفا در صداو سیما همین بعد از آرمان و شاخصه‌ی انقلاب برجسته شود و از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم سخنی نباشد چه ارزشی دارد؟

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه در برنامه و نگاه اسلام، چنین جامعیتی وجود دارد، افزود: خداوند در قرآن وعده داده است که اگر در جامعه عده‌ای خود را مجهز و آماده کنند تا امربه معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرا کنند، آن جامعه به رستگاری خواهد رسید.

وی با تاکید بر اهمیت "امانت دار بودن مسئولان" از منظر پیامبر (ص) اذعان کرد: از منظر پیامبر اسلام (ص) امانت داری و راست گویی از تعدد نماز و روزه و حج مهم‌تر است.

وی ضمن توصیه‌ی اکید به مطالعه‌ی نهج البلاغه، افزود: وقتی امام علی (ع) در نامه‌ی پنجم این کتاب، اشعث بن قیس را به فرمانداری آذربایجان برمی‌گزیند به او می‌گوید: «وظیفه‌ی تو امرار معاش و ارتزاق نیست بلکه در گردن تو امانتی است و صاحب امانت مردمند».

آیت الله نوری همدانی در تشریح اهمیت امانت داری مسئولان، اظهار کرد: حکومت امانتی است که از طرف مردم به مسئولان تفویض شده است و خیانت در امانت در واقع خیانت در حق مردم است.

وی به بیان مشکلات معیشتی مردم پرداخت و گفت: شکی نیست که مردم در تنگنای گرانی و نبود کار دچار مشکلات شدید معیشتی هستند. این وضعیت ناشی از فساد است و برای مبارزه با این فساد نیز باید سراغ ریشه‌ها برویم.

این عالم شیعی به ذکر یکی دیگر از فساد‌های مهم و قابل توجه دیده بان شفافیت و عدالت پرداخت و گفت: حجاب یکی از ارزش‌های مهم اسلام است که جزو آرمان‌ها و شاخصه‌های انقلاب نیز هست و اگر برای آن چاره‌ای نشود کشور مانند دوران طاغوت خواهد شد که بایسته است این مهم از خود دولت شروع شود و از کارمندان دولتی خواسته شود تا در محیط کار حجاب را رعایت کنند.

آیت الله نوری گفت:چندین سال است که می‌گوییم و حتی در مجلس هم مطرح شده است که گرفتن پول از مردم توسط بانک‌ها به عنوان دیرکرد، رباخواری و حرام است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان