تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷
عضو شورای شهر تهران خبر داد؛

اخبار غیر رسمی از احتمال عدم تایید صلاحیت شهردار تهران/ گفته‌اند برادر حناچی عضو مجاهدین خلق بوده است

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اخبار غیررسمی حکایت از این دارد که برخی از نهاد‌های امنیتی صلاحیت حناچی را تایید نمی‌کنند.

اخبار غیر رسمی از احتمال عدم تایید صلاحیت شهردار تهران/ برادر حناچی عضو مجاهدین خلق بوده است

رویداد۲۴ مرتضی الویری درباره فرآیند صدور حکم پیروز حناجی شهردار منتخب تهران اظهار کرد: همان روز بیست و دوم آبان ماه که شورای شهر تهران پیروز حناچی را به عنوان شهردار منتخب خود مشخص کرد، نامه او برای صدور حکم به وزارت کشور ارسال شد.

وی افزود: طبق قانون در یک مدت ۱۰ روزه کاری وزارت کشور ملزم است که حکم شهردار تهران را صادر کند که با توجه به تعطیلاتی که داشته‌ایم پیش‌بینی می‌شود تا روز یکشنبه درباره حکم آقای حناچی تعیین تکیلف شود.

الویری در پاسخ به این سوال که چنانچه تا روز یکشنبه حکم حناچی صادر نشود چه فرآیندی طی خواهد شد گفت: اگر تا آن زمان حکم صادر نشود شورا باید دو کار را انجام دهد یکی آنکه در انتخاب خود تجدیدنظر کند و دیگری اینکه این موضوع به هیات حل اختلاف ارسال شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما هم اطلاعاتی در خصوص عدم تایید حکم آقای حناچی دارید یا خیر گفت: در این مورد عنوان می‌شود که حدود سی و چند سال پیش یکی از برادران حناچی از کشور خارج و عضو سازمان مجاهدین خلق شده است که در روز‌های اخیر به این موضوع به صورت ویژه پرداخته شده است.

الویری ادامه داد: البته این موضوع چیز جدیدی نیست چرا که برخی از مسئولان کشور در پست‌های مختلف چنین مشکلاتی را داشته‌اند. البته این استنباط اصلا قابل پذیرش نیست. ضمن اینکه به صورت غیررسمی و از طرف یکی از نهاد‌های امنیتی این موضوع به ما اعلام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این شرایط پیش‌بینی می‌کنید که حکم حناچی صادر خواهد شد یا خیر گفت: البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که اطلاعات سپاه مشکلی در این خصوص ندارد و امیدواریم سایر دستگاه‌های امنیتی نیز در این زمینه مشکلی نداشته باشند و حکم آقای حناچی صادر شود. البته به صورت غیررسمی به ما در خصوص فعالیت برادر آقای حناچی در سازمان مجاهدین خلق نیز مطالبی عنوان شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان