تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷

درگیری پلیس ترکیه با تظاهرکنندگان حامی حقوق زنان

پلیس ضد شورش ترکیه با استفاده از گاز اشک‌آور تلاش کرد معترضان متشکل از جمعی از زنان و گروه‌های حقوق بشری که در حمایت از حقوق زنان تظاهرات کرده بودند را متفرق کنند.
درگیری پلیس ترکیه با تظاهرکنندگان حامی حقوق زنان
رویداد۲۴ پلیس ضد شورش ترکیه با استفاده از گاز اشک‌آور تلاش کرد معترضان را پراکنده کند و آن‌ها را از راهپیمایی در جاده استقلال ترکیه باز دارد. معترضان شعار‌های «ما سکوت نخواهیم کرد»، «ما نمی‌ترسیم»، «ما پیروی نخواهیم کرد» سر می‌دادند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد: در این تظاهرات هزاران نفر شرکت کردند.

پس از تلاش‌های پلیس ضدشورش برای متفرق کردن معترضان برخی از آن‌ها به خیابان‌های فرعی رفتند. پس از اعتراضات سال ۲۰۱۳ علیه دولت، مقامات ترکیه به ندرت به اعتراضات عمومی مجوز می‌دهند.

یکی از معترضان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: زن بودن در ترکیه بسیار دشوار است، زیرا در همه ابعاد زندگی زنان توسط مردان مورد خشونت قرار می‌گیرند چه در محل کار و چه در خانه.

یک معترض دیگر اعلام کرد: ما اینجا هستیم تا اعتراض خود را نسبت به این مساله اعلام کنیم. ما آمده‌ایم بگوییم زمانی که متحد باشیم قدرتمندتر خواهیم بود.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بار‌ها خشونت علیه زنان را محکوم کرده است، اما هنوز آمار خشونت‌ها علیه زنان در ترکیه بالاست.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان