تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷
افت شاخص ها؛

ریزش بانکی‌ها و پالایشی‌ها در معاملات بورس

امروز فعالان بازار سرمایه شاهد افت قیمت‌ها در نمادهای پتروشیمی و پالایشی، بانکی و فلزات اساسی بودند.

ریزش بانکی‌ها و پالایشی‌ها در معاملات بورس

 

رویداد۲۴ امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۴۷۵۹ واحد افت کرد و به رقم ۱۶۶ هزار و ۴۶۶ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۵۰۸ واحد کاهش رقم ۲۷ هزار و ۴۵۹ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۴۹۵۶ واحد کاهش تا رقم ۱۷۸ هزار و ۱۴۹ واحدی پایین رفت و در عین حال شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۳۷۶۰ و ۸۴۱۷ واحد افت کردند.

امروز بسیاری از نمادهای پالایشی و پتروشیمی در کنار برخی از نمادهای فلزی و کانه‌های فلزی به کاهش شاخص‌های بازار سهام دامن زدند. در صدر این نمادها به نماد معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس اشاره کرد که حدود ۴۰۰ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشت.

در عین حال معدنی و صنعتی گل‌گهر، پتروشیمی پارس و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک به ترتیب ۳۲۶، ۲۶۵ و ۲۳۸ واحد تاثیر کاهنده روی نماگرهای بازار سرمایه داشتند.

در طرف مقابل شرکت ارتباطات سیار ایران از معدود نمادهایی بود که سعی کرد شاخص‌های بازار را در تراز بالاتری نگه دارد. این نماد در مجموع حدود ۴۷ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص کل داشت.

فعالان بازار سرمایه در گروه محصولات شیمیایی بار دیگر شاهد صف‌های فروش بودند به طوری که غلبه عرضه و تقاضا در بسیاری از نمادهای این گروه سبب شد که قیمت سهم‌ها بیش از چهار درصد افت کند. همچنین سنگینی عرضه بر تقاضا در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز کاملا مشهود بود و قیمت سهم‌ها در این گروه نیز با روند فزاینده کاهشی روبرو بود. در این گروه ۱۴۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷۲ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

بانکی‌ها نیز که دو روز پیش با روند افزایشی در قیمت سهام‌شان مواجه شده بودند، امروز به کاهش نماگر بازار دامن زدند. در این گروه شاهد بیش از چهار درصد کاهش قیمت در نمادهایی همچون بانک ملت، بانک صادرات و بانک سینا بودیم. همچنین بانک صادرات نیز با بیش از ۳.۵ درصد کاهش قیمت سهام مواجه شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به ۶۳۲ میلیارد تومان رسید و تعداد معاملات رقم ۱۲۲ هزار و ۸۵۴ نوبت را تجربه کرد.

آیفکس نیز امروز ۶۳ واحد افت کرد و به رقم ۱۸۰۰ واحدی رسید. این در حالی است که در ماه‌های گذشته این شاخص توانسته بود کانال ۲۰۰۰ واحدی را رد کند. ارزش معاملات فرابورس تهران به رقم ۴۲۵ میلیاد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۶۲۳ میلیون سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان