تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی مطرح کرد

پیشنهاد تشکیل صندوق مشترک بین ایران و کره جنوبی

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی با اشاره به اینکه ووری‌بانک کره برای تهاتر با ایران همکاری نکرد، گفت: پیشنهاد می‌شود یک صندوق بین بانک مرکزی ایران و کره جنوبی تشکیل شود تا مراودات تجاری بین دو کشور آسان‌تر انجام شود.

رویداد۲۴ حسین تنهایی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی امروز در نخستین سمینار مشترک فرصت‌های اقتصادی ایران و کره که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: ایران و کره از حدود 51 سال پیش با یکدیگر تبادلات تجاری دارند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی در ادامه با اشاره به حجم مراودات تجاری بین دو کشور، گفت: طبق آمار گمرک در سال 2017 حدود 8 میلیارد دلار صادرات ایران به کره جنوبی بوده که این صادرات بیشتر شامل نفت و محصولات پتروشیمی بوده است. همچنین کمتر از 4 میلیارد دلار واردات محصولات این کشور به ایران را داشته‌ایم.

وی در ادامه بیان داشت: از ابتدای سال 2018 تاکنون میزان صادرات ایران به کره جنوبی 3.7 میلیارد دلار و میزان واردات نزدیک 2 میلیارد دلار و میزان واردات کالا از کره جنوبی به ایران نزدیک 2 میلیارد دلار بوده است.

تنهایی افزود: این ارقام در حالی است که واردات ایران رقمی در حدود 54 میلیارد دلار است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی بیان داشت: کره جنوبی بعد از چین و امارات سومین شریک تجاری ایران محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: واردات کالاهای کره‌ای به ایران شامل لوازم خانگی، خودرو می‌شود در حالی که ما بیشتر نفت و مشتقات آن را به این کشور صادر می‌کنیم بنابراین با این شرایط کره‌ای‌ها برای ایرانی‌ها کاملاً شناخته شده هستند اما ایرانی‌ها چندان برای مردم کره شناخته شده نیستند.

تنهایی گفت: لذا باید برنامه‌ریزی کرد تا کره‌ای‌ها به ایران بیایند و فرهنگ ایران را بیشتر و بهتر بشناسند.

وی با اشاره به اینکه الان کشور ایران در شرایط سختی قرار دارد، گفت: تقاضای ما از کره‌ای‌ها این است که در این شرایط تعاملات بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.

عدم همکاری ووری بانک کره جنوبی برای تهاتر با ایران

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی با اشاره به مشکل مراودات مالی و بانکی و همچنین مشکلات حمل‌ونقل کالا برای ایران در شرایط تحریم، گفت: علی‌رغم اینکه ایران در ووری بانککره جنوبی رقم بسیار سنگینی موجودی دارد متأسفانه این بانک برای تهاتر با ایران همکاری نکرده است.

تنهایی بیان داشت: پیشنهاد ما این است که برای انجام مبادلات تجاری بین دو کشور یک صندوق بین بانک مرکزی ایران و کره جنوبی تشکیل شود تا از این طریق مراودات مالی بین دو کشور آسان‌تر انجام شود.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان