تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷
به پاس زحمات هشت ساله در فوتبال ایران؛

از کی‌روش تقدیر می‌شود

فدراسیون فوتبال ایران بنا دارد به پاس زحمات هشت ساله کارلوس کی‌روش در تیم ملی، شنبه ۲۴ آذر از او تقدیر کند.
از کی‌روش تقدیر می‌شود
رویداد۲۴ کی‌روش از سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون سکان هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده دارد.

مرد پرتغالی موفق شد برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران، تیم ملی را به صورت پیاپی به جام‌های جهانی ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه ببرد.

ملی پوشان ایران با رکورد ۱۲ بازی بدون شکست و بدون گل خورده (۱۱۰۸ دقیقه) به عنوان دومین تیم پس از برزیل به روسیه رسیدند.

همچنین در هفت سال گذشته تیم ملی فوتبال ایران همیشه در رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تیم اول آسیا بوده است. (۶۵ جهان در آپریل ۲۰۱۱ و ۲۹ جهان در نوامبر ۲۰۱۸).

هر چند شاگردان کی روش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ به رغم شایستگی و در مرحله حذفی با شکست برابرعراق از گردونه مسابقات کنار رفتند، ولی او و سایر بازیکنان تیم ملی بنا دارند به حسرت ۴۳ سال دست نیافتن ایران به جام قهرمانی آسیا پایان دهند و صاحب این عنوان در در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات شوند.

«غلامحسین زمان آبادی» مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال خبر تقدیر از کی روش را تایید کرد. سرمربی تیم ملی صبح امروز وارد تهران شد.

اردوی آمادگی تیم ملی ۲۶ آذر در شهر دوحه پایتخت قطر آغاز می‌شود و قرار است ملی پوشان در سه دیدار دوستانه مقابل تیم‌های لبنان، فلسطین و قطر به میدان بروند.

در فهرست ابتدایی تیم ملی با نظر «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ۳۵ بازیکن معرفی شدند که در نهایت ۲۳ نفر آن‌ها به امارات خواهند رفت.

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ نیزاز ۱۵ دی ماه آغاز می‌شود و یوز‌های ایرانی در مرحله گروهی با تیم‌های یمن، ویتنام و عراق هم گروه است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان