تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

پلیس‌های فرانسوی هم اعتصاب می‌کنند

در ادامه اعتراض‌ها به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه، اتحادیه پلیس این کشور در اعتراض به بودجه موردنظر برای نهاد‌های مجری قانون برای روز چهارشنبه فراخوان اعتصاب داده است.
پلیس‌های فرانسوی هم اعتصاب می‌کنند
رویداد۲۴ اتحادیه پلیس فرانسه در اعتراض به قانونی که بودجه نهاد‌های اجراکننده قانون را کاهش می‌دهد، خواستار اعتصاب سراسری نیرو‌های پلیس در روز چهارشنبه شد.

بنابر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه‌ای که به این منظور منتشر شده، آمده است: «در نخستین روز از اعتصاب، ماموران پلیس در محل کار خود حضور خواهند داشت و فقط به موارد اورژانسی رسیدگی خواهند کرد.»

گفتگو‌ها درباره بودجه نهاد‌های مجری قانون در فرانسه روز پنجشنبه به بحث گذاشته خواهد شد. رقم پیشنهادی بودجه، ۶۲ میلیون یورو (۷۰ میلیون دلار) است که در مقایسه با گذشته کاهش یافته است و ضربه‌ای دیگر به شرایط کاری محسوب می‌شود.

اتحادیه پلیس با تأکید بر اینکه در بودجه باید مدرن کردن ساختار هم لحاظ شود، از قانونگذاران خواسته تا این مسئله را مدنظر داشته باشند.

این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که اعتراضات مردمی تحت عنوان «جلیقه‌زردها» همچنان فروکش نکرده است.

طرح‌های اقتصادی دولت فرانسه از جمله برنامه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور برای گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی بنزین، اعتراضات در این کشور را کلید زده است. دولت فرانسه اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما مردم فرانسه خواستار لغو آن هستند.

دولت فرانسه قصد داشت در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودرو‌های هیبریدی و کاهش خودرو‌های متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد؛ سیاستی که جرقه اعتراضات سراسری را زد.
منبع: فارس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان