تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۰۱ دی ۱۳۹۷

صنعت مد در حمایت از حیوانات

در سال‌های گذشته حمایت از حیوانات برای بسیاری از فعالان صنعت مد، دغدغه مهمی شده است. بسیاری از برند‌های مطرح دنیا این روز‌ها دیگر از چرم طبیعی در تولید محصولاتشان استفاده نمی‌کنند و چرم گیاهی را جایگزین این مواد کرده‌اند.
صنعت مد در حمایت از حیوانات
رویداد۲۴ صنعت مد در حمایت از حیواناتدر سال‌های گذشته حمایت از حیوانات برای بسیاری از فعالان صنعت مد، دغدغه مهمی شده است. بسیاری از برند‌های مطرح دنیا این روز‌ها دیگر از چرم طبیعی در تولید محصولاتشان استفاده نمی‌کنند و چرم گیاهی را جایگزین این مواد کرده‌اند.

سال گذشته خانه مد ایتالیایی گوچی اعلام کرد که از سال ۲۰۱۸ در حمایت از حیوانات، دیگر در هیچ یک از محصولات خود از خز طبیعی استفاده نخواهد کرد. صاحبان این برند زمان اعلام این خبر معتقد بودند که با این تصمیم، تاثیر مهم و بزرگی بر صنعت مد خواهند گذاشت.

صنعت مد در حمایت از حیوانات

پیش بینی گوچی درست از آب درآمد و در ماه‌های اولیه سال ۲۰۱۸، دوناتلا ورساچه صاحب برند لوکس ورساچه اعلام کرد که این برند دیگر از خز طبیعی در محصولاتش استفاده نخواهد کرد، خانم ورساچه گفته است: “نمی‌خواهم با کشتن حیوانات مد بسازم”.
صنعت مد در حمایت از حیوانات

حالا به نظر می‌رسد با وجود واکنش‌های منفی دنیای تجاری مد به این مسائل، داستان حمایت صنعت مد از حیوانات روز به روز شدت پیدا می‌کند و ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد. اخیرا موسسه حمایت از حیوانات پتا، تحقیقاتی در مورد استفاده بی‌رویه از پشم بز‌های آفریقای جنوبی برای تولید موهر انجام داده و براساس نتایج این بررسی‌ها برند‌های فست فشنی همچون زارا، اچ اند ام، تاپ شاپ و گپ متعهد شده‌اند که در محصولاتشان از موهر استفاده نکنند.

صنعت مد در حمایت از حیوانات

مطمئنا پیشرفت تکنولوژی در زمینه تولید، بازیافت و تجزیه الیاف مصنوعی دوستدار طبیعت در حمایت صنعت مد از حیوانات و جلوگیری از استفاده بی رویه از پوست، پر و پشم این موجودات بی دفاع بی تاثیر نخواهد بود و با این اتفاقات می‌توان به روند جدید صنعت مد خوشبین و امیدوار بود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان