تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
اختصاصی رویداد۲۴؛

پاسخ اصلاح‌طلبان جنوب تهران به قرارگاه عمار/ به فکر اعتراض خیابانی نیستیم

سیدعلی صنیع خانی درباره احتمال اعتراضات خیابانی در نازی آباد توضیح داده و گفته قرار نیست آشوبی از این منطقه کلید بخورد.
موسسه همیاران رشد نازی آباد
رویداد۲۴ روز گذشته رسانه‌های اصولگرا با اشاره به جلسات علی ربیعی و علی صنیع خانی در جنوب تهران از ارتباط این حلقه با سعید حجاریان گفته بودند و مدعی بودند قرار است فتنه ۹۸ قرار است از نازی آباد  کلید بخورد. سیدعلی صنیع خانی در یادداشتی که برای رویداد۲۴ ارسال کرده، به شائبه‌های این ادعا پاسخ داده است:
 
اعلام نظر و قضاوت آقای حسین چیتگری در مورد کاری که بنده و دوستان هم‌محلی‌مان که در برنامه داریم و درقرارگاه سایبری عمار به اشتراک گذاشته شده بود را ملاحظه کردم دراین مورد ضروری دانستم نکاتی را متذکر شوم.
 
لازم به ذکر است بنده، شما و سایر جوانانی که مانندتان عمل می‌کنند را از جمله افرادی قلمداد می‌کنم که علاقمند به این نظامند، نه از افراد فرصت‌طلب و نان به نرخ روز خور. بنابر این می‌کوشم که اطلاعاتی را در این باره تقدیم کنم و پرسش‌هایی را نیز طرح کنم. ولی پیش از اینکه درخواست پاسخ به سوالاتم را از شما داشته باشم، سیر اجمالی تشکیل موسسه همیاران رشد نازی آباد و انگیزه تشکیل آن را جهت اطلاع شما و سایر افرادی‌که ممکن است مطلب شما را دیده باشند بیان خواهم داشت.
 
سال‌ها بود که آرزو داشتم روزی بچه محلّه‌هایم را یکجا و زیر یک سقف دور هم جمع کنم، همان‌هایی که دوران نوجوانی و جوانی خود را قبل از انقلاب و پس از آن همچون یدِ واحد بودیم را دور هم جمع کنم و برای بهبود وضع محله‌ای که با ان مدیون هستیم آستین‌ها را بالا بزنیم.
 
سال ۹۴ این آرزو پررنگ شد با یکی دو نفر از دوستانم در میان گذاشتم استقبال کردند و نهایتاً در بیستم تیرماه ۹۴ مصادف با شب ۲۵ رمضان، ۳۵ نفر از جمع زیاد دوستان (با سلایق متفاوت سیاسی و نیز غیرسیاسی) را به منزلم دعوت کردم، از این جمع مدعوین فقط ۵ نفر موفق به حضور نشدند آنهم با عذر موجه. در آغاز انگیزه تشکیل جلسه بیان شد که ما پیش از انقلاب و دهه اول پس از پیروزی و برای خدا و خلق خدا بدون هیچ چشمداشتی از حقوق و مزایا، عنوان وپستی همه در کنار هم در خدمت جامعه و انقلاب بودیم ودر این زمان با توجه به توانمند‌هایی که کسب کرده‌ایم با همان انگیزه‌ها دور هم جمع شویم و برای محله‌مان کاری انجام دهیم و ادای دِین کنیم. دوستان ضمن استقبال از این پیشنهاد به اقداماتی که باید مورد توجه قرار گیرد نیز پرداختند.
 
پس از آن ۱۴ جلسه دیگر هم با تعداد کمتری از دوستان برگزار شد و نهایتاً در این جلسات در مورد تشکیل موسسه‌ای با نام همیاران رشد نازی آباد و شعار «نازی آباد محله من» و مرامنامه مشخص و موضوع فعالیت‌ها به نتیجه رسیدیم و موسسه در اواخر سال ۹۴ به ثبت رسید.
 
عملاً کار موسسه از فروردین ماه امسال آغاز شد فعلاً چهار کمیته فرهنگی اجتماعی، آموزش و پرورش، اشتغال و کار آفرینی و ورزش فعال است و چهار کمیته حقوقی، سلامت، محیط زیست و شورایاری و هنری (هنری فعلاً به عنوان یک کارگروه در کمیته فرهنگی اجتماعی قرار گرفته است) نیز شکل‌گرفته است.
 
هدف اصلی موسسه قرار گرفتن در کنار دستگاه‌های متولی امور در حوزه‌های تعریف شده فوق است و آمادگی دارم که به صورت حضوری گزارش فعالیت‌های کمیته‌های تشکیل شده را به اطلاع شما و هرکس دیگری که مشتاق شنیدن آن باشد برسانم.
 
فرزندم حسین آقا اگر به ما نزدیک می‌شدید و مطلع می‌شدید و از نقطه نظرات دوستان بخصوص آقای سعید حجاریان مطلع می‌شدید، قطعا ایشان را متهم به زمینه‌سازی برای اغتشاشات ۹۸ نمی‌کردید. می‌توانید از نگاه آقای حجاریان در جلسات معدودی که حضور داشت مطلع شوید. اگر ذره‌ای انگیزه کار سیاسی در اینجا بود قطعا اکثر دوستان حاضر ترک همکاری می‌کردند.
 
ما در صدد هستیم به عنوان یک الگو برای کشور به همه دوستانمان چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب نشان دهیم که می‌شود آنجا که عزم خدمت به مردم و کشورمان را داریم دور هم جمع شویم و اختلافات سیاسی را کنار گذاشته همه با هم برخوردار از توشه‌ای که در سالیان گذشته بدست آورده‌ایم در خدمت مردم وکشورمان باشیم، برای همین منظور روز سه شنبه ۱۱/۱۰/۹۷ تلفنی از آقای مصطفی هوشیار و دکتر علی ربیعی از جوادیه و سردار کریمی و دکتر حیدری از خزانه دعوت کردم در جلسه کمیته فرهنگی اجتماعی موسسه ما در روز جمعه ۱۴/۱۰/۹۷ شرکت کنند تا در جریان فعالیت‌های موسسه قرار گیرند و مشابه این کار را در صورت نیاز در محله خودشان انجام دهند.
 
در این جلسه گزارش کمیته‌های آموزش و پرورش، اشتغال و کارآفرینی و ورزش توسط روسا و دبیران این کمیته‌ها در دستور جلسه قرار گرفته بود.
 
ای کاش زودتر از این‌ها از نزدیک با اهداف و برنامه‌های ما آشنا می‌شدید و خود با شور و شوق و توانی که داری در کنار بزرگانی همانند مصطفی هوشیار و علی ربیعی و سایر افراد صاحب‌نظر و کاردان و خیّر قرار می‌گرفتید و قطعاً آن روز به جای آنکه دیگران را در زمره فتنه گران و آشوبگران قلمداد کنید، به عنوان حامیان مردم و کشور از طرف شما و برخی از افرادی که همانند شما فکر می‌کنند به جامعه معرفی می‌شدند، البته اعضاء موسس موسسه ما نیاز به تعریف و تمجید ندارند بلکه مساله مهم نیاز ما جا افتادن یک طرز تفکر و عمل و آن خدمت به مردم و مملکت با هر منش و د‎یدگاه سیاسی است.
 
به عنوان کمترین عضو از اعضای موسسه ضمن اینکه هیچ گلایه‌ای از شما ندارم با کمال افتخار آمادگی خود را برای تقدیم همه تجربیات موسسه، برای راه اندازی موسسه مشابهی در جوادیه اعلام می‌دارم و پذیرای شما در دفتر موسسه هستم.
 
اکنون برخی پرسش‌ها را طرح می‌کنم تا نشان دهم نوشتن چنان متنی نیازمند پاسخ قبلی به این پرسش‌ها نیز هست.
 
۱. جنابعالی از شکل‌گیری و تجمع ما و عناصری که در جمع‌مان قرار دارند و زمان تاسیس و اهداف و برنامه‌ریزی‌های موسسه همیاران رشد نازی‌آباد چه اطلاعاتی داشته‌اید؟
 
۲. چه اقدامی توسط مجموعه ما صورت گرفته که گمان به بهره‌برداری سیاسی از آن به عمل آمده است؟
 
۳. کدامیک از فعالیت‌ها و اقدامات ما می‌تواند زمینه‌ساز اغتشاشات احتمالی باشد؟
 
۴. کمک به دانش آموزان مستعد محروم (در امسال حدود ۱۳۰ نفر، دانش آموز محروم، ولی مستعد در کلاس دوازدهم شناسایی و تحت پوشش قرار گرفته‌اند) کمک به آموزش و پرورش در آموزش مدیران و معلمان مدارس منطقه، آموزش کودکان کار که در برنامه کمیته آموزش و پرورش قرار گرفته‌اند، زمینه‌سازی اشتغال جوانان و زنان سرپرست خانوار در منطقه و سایر اموری که انجام آن در برنامه‌های کمیته‌های موسسه قرار دارد، بازدارنده اغتشاشات مردم جنوب شهر است یا مانع آن؟
 
۵. انگیزه و هدف من از ارتباط با آقای ربیعی و سایر دوستانمان در جوادیه را چگونه ارزیابی کرده‌اید که چنین نتیجه‌ای گرفته‌اید؟
 
۶. آیا تاکنون درصدد برآمده‌اید اطلاعاتی در مورد موسسه ما کسب کنید و دوستان ما پاسخگوی شما نبوده‌اند؟
 
۷. اگر مطلبی را که بیان داشته و قضاوتی را که در مورد ما به عمل آورده و در فضای مجازی منتشر کرده‌اید خلاف واقع باشد، که هست؟! چگونه می‌توانید جبران کنید؟
 
۸. با توجه به انعکاس اخبار در شبکه‌های مجازی بنظر شما آیا برخورد‌های حذفی و تخریبی و غیرواقعی چقدر می‌تواند افرادی را به جمع شما بیفزاید؟ جلوگیری از برگزاری مراسم سالگرد مرحوم فردانش در مسجدی که خود بانی آن بوده چه انعکاسی به نفع جمع شما دارد؟
 
به امید آن روز که همه در کنار هم یکدل و یکصدا برای آبادانی کشور و خدمت به مردمانمان از همه توانمان بهره گیری کنیم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
تشکیل موسسه عالیست
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
سلام من بچه نازی آباد هستم ،خیابان پارس (شهید اکبر مشهدی کوچه شهید جهدی)بعد از سالها سرمایه خود را اوردم نازی اباد ،سینما شهلآی سابق را بنده ساخته ام و خیلی خوشحال شدم چنین موسسه را زده اید ،سالها در پلیس قضایی سابق ودادسرای عمومی تهران قاضی بودم، مسجد امام حسن ع محل فعالیت قبل وبعد از انقلاب ما بودو.......
نظرات شما
پیشخوان