تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷

سفر سردار سلیمانی به سوریه موجب حمله اسرائیل شد

یک روزنامه کویتی مدعی شد که حملات اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق به دلیل سفر سرلشکر قاسم سلیمانی به جنوب سوریه صورت گرفته است.

سفر سردار سلیمانی به سوریه موجب حمله اسرائیل شد

رویداد۲۴ به گزارش اسپوتنیک، روزنامه کویتی الجریده در گزارشی ادعا کرد که سفر سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنوب سوریه موجب حملات روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق شده است.

بر اساس این گزارش، حضور سردار سلیمانی در محلی که کمتر از 40 کیلومتر با منطقه آتش بس بلندی های جولان فاصله داشته، توافق پیشین میان آمریکا، روسیه و رژیم صهیونیستی را درباره حضور ایران در سوریه نقض کرده است.

به ادعای این روزنامه، سردار سلیمانی دو روز پیش از آن که سیستم گنبد آهنین رژیم صهیونیستی یک راکت شلیک شده به سوی بلندی های جولان را رهگیری کند، دیدار مخفیانه دو ساعته ای به منطقه داشته است.

این گزارش ادعا کرد سردار سلیمانی تاکید کرده است که تنها راه توقف حملات اسرائیل به سوریه این است که به ازای هر موشکی که رژیم صهیونیستی شلیک می کند، باید با سه موشک به آن ها پاسخ داد و باید تلاش کرد تا جلوی پرواز جنگنده های اسرائیلی گرفته شود.

به ادعای الجریده، سردار سلیمانی بر لزوم واکنش به حملات هوایی رژیم صهیونیستی تاکید کرده و گفته است که این امر موجب شکست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در انتخابات پیش رو خواهد شد.

روز یکشنبه، هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه خاک سوریه ترتیب دادند.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، سیستم های پدافندی سوریه موفق شدند تا بیش از 30 موشک کروز و بمب هدایت شونده اسرائیل را منهدم کرده و حمله را دفع کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان