تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
یک نماینده مجلس خبرداد:

ورود ۲ هزار کانتینر مشروبات الکلی قاچاق از طریق گمرک به کشور

عضو کمیسیون حقوقی مجلس، از ورود محموله ۲۰۰۰ کانتینر مشروبات الکلی به کشور خبر داد.

ورود ۲ هزار کانتینر مشروبات الکلی قاچاق از طریق گمرک به کشور

رویداد۲۴ محمد دهقان گفت: در یک پرونده ۱۱۲۸ کانتینر قاچاق ظروف شیشه‌ای که چندی پیش هم وزیر اطلاعات و هم وزیر وقت اقتصاد ورود این ۱۱۲۸ کانتینر قاچاق از مبادی رسمی گمرک را نفی کردند، حکم صادر شده و با وجود تکذیب آقایان حکم این پرونده اخیراً در شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان هرمزگان صادر شده است. قاچاق ۱۱۲۸ کانتینر تایید و قاچاقچیان هم محکوم شده‌اند.

وی افزود: در نامه‌ای که در ۲۵ دی ماه به معاون اول قوه قضائیه نوشتم، نقص این حکم را یادآور شدم. در این حکم با وجود اینکه قاچاقچیان خود اظهار داشته اند که برخی مدیران و کارمندان گمرک هم در آن پرونده نقش داشته اند، اما متاسفانه این مدیران و کارمندان خاطی محاکمه و محکوم نشده اند. این محموله ظروف شیشه بود که کالا‌های آلمانی، رومانی و چک را به عنوان کالای چینی احراز کرده اند.

عضو کمسیون حقوقی مجلس گفت: در پرونده دیگری که من در مورد آن نامه‌ای به رئیس گمرک نوشتم، ماجرا از این قرار است که یک محموله سنگین مشروبات الکلی از بندر شهید رجایی ترخیص می‌شده و مبدا آن امارات بود، این محموله قرار بود به صورت ترانزیت به ترکمنستان برود و ار مرز سرخس خارج شود. متاسفانه این محموله را نیز به عنوان محموله مواد غذایی احراز کرده اند.

مجری برنامه با اشاره به نامه نمایندگان مبنی بر اینکه این محموله شامل ۲ هزار کانتینر بوده در مورد نحوه شناسایی پرسید که دهقان پاسخ داد: اخیرا نیروی انتظامی بخشی از این محموله که به میزان ۸۰۰ تن مشروبات الکلی را در شرق تهران کشف کرد و متوجه شدند این محموله همان محموله‌ای است که قرار بوده ترانزیتی از کشور خارج شود، ولی در کشور مانده و استفاده شده است.

منبع: فارس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان