تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

خداحافظی با کلاه‌برداری‌های ناشی از کپی کارت‌های بانکی

معاون نظارت شرکت شاپرک گفت: بر اساس آمارها قطعا می‌توان کلاه‌برداری‌های حاصل از کپی کارت را از بین برد و این چالش در سیستم بانکی را حذف کرد.

خداحافظی با کلاه‌برداری‌های ناشی از کپی کارت‌های بانکی

رویداد۲۴ مهدی طوبایی، معاون نظارت شرکت شاپرک در میزگرد شناسایی تراکنش‌های مشکوک گفت: شاپرک عدم تناسب تراکنش‌ها در رفتار و مشکلات در تراکنش‌ها را بررسی می‌کند که برای آن نیز تراکنش‌هایی بر اساس قانون‌های تعریف شده ایجاد شده است و با متخلفان و پذیرندگان برابر قانون متخلف نیز برخورد می‌شود.

وی با اشاره به کپی برداری کارت‌ها گفت: بر اساس آمارها قطعا می‌توان کلاهبرداری‌های حاصل از کپی کارت را از بین برد و این چالش در سیستم بانکی را حذف کرد. تصمیم برای انتقال زیرساخت کارت از معناطیسی به هوشمند تصمیمی بوده که بانک مرکزی تصمیم گرفته و دیرکرد در این حوزه بر اساس سیاست‌های کلان بانک مرکزی بوده است؛ اعتقاد دارم نگاه در شبکه بانکی و پرداخت باید ریسک محور باشد تا با ایجاد زیرساخت‌ها و محدودیت‌هایی از مشکلات جلوگیری کرد.

وی در خصوص بزرگترین کلاهبرداری‌ها در شبکه بانکی گفت: کلاهبرداری فیشینگ و کپی کارت‌های مگنت از عمده چالش‌ها و کلاهبرداری‌هایی است که در شبکه پرداخت وجود دارد.

معاون نظارت شرکت شاپرک تاکید کرد: کارت‌های EMV دارای چیپ در زمینه نظارت و از بین بردن کارت‌های مگنت یک راه‌حل مهم و کاربردی است؛ از سویی دیگر افزایش امنیت شبکه پرداخت اینترنتی و الگوریتم‌ها برای برخورد با فیشینگ کاربرد دارد.

وی با بیان این که پیاده سازی فناوری‌های جدید بستگی به تصمیمات حاکمیت دارد، گفت: تمامی راهکارها بر اساس تصمیمات حاکمیت و بررسی هزینه و فایده است؛ باید استفاده از فناوری مقرون به صرفه و دارای مزیت اقتصادی باشد.

وی افزود: در حوزه داده‌های جعرافیایی نیاز است تا متولی بزرگ و مهمی با اطلاعات کامل وجود داشته باشد؛ همچنین داده‌های صنفی و کد کسب و کار برای شیکه پرداخت در زمینه کسب و کار و نظارت و حتی دریافت کارمزد کاربرد دارد که در همین راستا شرکت شاپرک زمانی وارد این موضوع اما اطلاعات قابل اتکا نبود به طور نمونه اطلاعات پزشکان و وکلا اصلا ردیف خاص ندارد.

برچسب ها: کارمزد
نظرات شما
پیشخوان