تاریخ انتشار: ۰۴:۱۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

«جنگ» با ایران، دردسرساز شد/ چرا نتانیاهو توئیت جنگ با ایران را پاک کرد؟

توییتر رسمی دفتر نخست وزیر اسرائیل شب گذشته یک توییت را بعد از ساعاتی حذف کرد. در این توییت از همکاری اعراب و اسرائیل برای جنگ با ایران در جریان نشست ورشو خبر داده بود.
«جنگ» با ایران، دردسرساز شد/ چرا نتانیاهو توئیت جنگ با ایران را پاک کرد؟
رویداد۲۴ شب گذشته اکانت رسمی دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در توییتر، توییتی را منتشر کرد که پس از دقایقی آن را حذف کرد. در این توییت از همکاری اعراب و اسرائیل برای جنگ با ایران خبر داده بود.

این توییت بعد از دیدار نتانیاهو و نخست وزیر عمان، یوسف بن علوی، در ورشو و در حاشیه نشست ضد ایرانی آمریکا در لهستان منتشر شده بود.
 
دفتر نخست وزیر اسرائیل در توییتر نوشته بود: «آنچه درباره این نشست (نشست ورشو) بسیار مهم است و بر کسی پوشیده نیست این است که بسیاری این یک نشست علنی بین نمایندگان کشور‌های عربی است که در کنار اسرائیل برای پیشبرد منافع مشترکشان در جنگ با ایران دور هم جمع شده‌اند.»
 
دفتر نخست وزیر اسرائیل به سرعت متن توییت را حذف و توییت دیگری را جایگزین که درآن کلمه «جنگ» به «مقابله» تغییر کرده بود.
 
«جنگ» با ایران، دردسرساز شد/ چرا نتانیاهو توئیت جنگ با ایران را پاک کرد؟
 
سفارت اسرائیل در آمریکا هنوز به سوال خبرنگاران درباره این توییت پاسخ نداده است.
 
نتانیاهو در یادداشتی که در فیسبوک خود منتشر کرده گفته کشور‌ها درباره چگونگی «مبارزه» با ایران گفتگو می‌کنند. برخی رسانه‌های آمریکایی نظیر نشریه اینترنتی هیل که به کنگره آمریکا تعلق دارد در توضیح، این اشتباه را یک اشتباه ترجمه‌ای خوانده و نوشته واژه‌ای که برای جنگ در زبان عبری به کار برده می‌شود با واژه مبارزه یکی است و در نتیجه به کار بردن این عبارت الزاما به معنای جنگ نیست.
 
قبل از این که این توییت توسط دفتر نخست وزیری اسرائیل حذف شود بازتاب نسبتا گسترده‌ای در توییتر پیدا کرد. بسیاری بر دشمنی شخصی نتانیاهو با ایران تاکید داشتند.
 
در میان کشور‌های عربی حاضر در نشست ورشو، اسرائیل با اردن و مصر روابط دیپلماتیک دارد و گفته می‌شود با بقیه کشور‌های عربی روابط غیر رسمی برقرار شده است.

کنفرانس ورشو از دو روز گذشته آغاز به کار کرده است. ۳ دیپلمات ارشد عضو ناتو به شرط افشا نشدن نامشان به ان بی سی گفته‌اند: «بسیاری از متحدان ایالات متحده آمریکا از حضور در نشست ورشو خودداری کردند و این پیام را به دولت ترامپ رساندند که حاضر نیستند در نشستی حضور یابند که هدف آن به طور مشخص علیه یک کشور خاص (ایران) برنامه‌ریزی شده باشد.»
 
وزرای خارجه فرانسه و آلمان در این نشست حاضر نشده‌اند و این آخرین نشانه از جدایی سیاست آن‌ها از آمریکا در قبال ایران است. کشور‌های اروپایی با وجود خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، به این توافق پایبند مانده‌اند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به این نشست دعوت شده بود، اما او نیز در این نشست حضور نیافته است. گفته شده مایک پمپئو وزیر خارجه و مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه (امروز) برای دیدار با موگرینی به بروکسل سفر خواهند کرد.

پمپئو زمانی که از برگزاری چنین نشستی خبر داده بود دستور کار اولیه آن را مقابله با نفوذ ایران در منطقه خوانده بود، اما تنها چند روز بعد به دلیل امنتاع کشور‌های اروپایی با آمریکا در موضوع مورد بحث در این نشست، مجبور به عقب نشینی شده و دستور کار نشست را به مسائل منطقه خاورمیانه تغییر داد.
 
به گزارش رویداد۲۴ مرکز مطالعات استراتژیک المستقبل پیش از این گزارشی منتشر کرده بود که بر پایه آن جنگ ایران و اسرائیل در شرایط کنونی را بسیار نالازم خوانده بود. در این گزارش نوشته نخست اینکه جنگ مستقیم ایران و اسرائیل منجر به شعله‌ور شدن تمام منطقه می‌شود و این مساله در زمان حاضر به نفع ایالات متحده نیست.

در ادامه آن گزارش نوشته بود در شرایط فعلی، هنوز ایران صلاحیت لازم را از نظر آمریکا دارد و همچنان این کشور از نقش ایران در منطقه برای تحقق منافع خود در بین دولت‌های خلیج فارس، استفاده می کند.

نشنال اینترست نیز در گزارشی که درباره احتمال جنگ ایران و اسرائیل نوشته است، تاکید کرده که با آنکه عملیات‌های دو کشور علیه هم آشکار شده، احتمال جنگ مستقیم فعلا وجود ندارد. به همین دلیل اسرائیل در حال حاضر تلاش می‌کند مخالفان ایران ازجمله کشورهای مخالف ایران و همچنین اپوزیسیون ایران را فعال کند.

نشست ورشو تلاشی برای اجماع مخالفان علیه ایران بود که فعلا نتیجه‌ای برای آمریکا و اسرائیل در بر نداشته است. برخی کشورهای اروپایی از حضور در این نشست سر باز زدند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
1
بیچاره زورش نمیرسه فکرمیکنه باچندتاکشورعربی ترسومیتونه باایران بجنگه ولی جرات بیانشم نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
0
اسرائیل مثل سگی میمونه که پیش صاحبش پارس میکنه صاحبشم امریکاستت
نظرات شما
پیشخوان