تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

تنظیم بی‌عدالتی در شهرداری تهران!/ معاونت منابع انسانی؛ پاشنه آشیل پیروز حناچی

هرچند ابراهیم شیخ چهره‌ای آکادمیک و دانشگاهی است اما باید پذیرفت که چهره‌ای مناسب برای تصدی یکی از مهمترین معاونت‌های شهرداری تهران نیست. تصمیمات ابراهیم شیخ نه در موضوع حذف کمک‌های غیر نقدی به بخشی از کارکنان شهرداری که در موارد دیگر هم قابل نقد بوده است.

خود بزرگ بینی برخی مدیران در شهرداری تهران
رویداد۲۴ در چند روز گذشته، گزارشی با عنوان «تصمیم عجیب در سازمان بازنشستگی» در رویداد۲۴ منتشر شد که ابراهیم شیخ پاسخ آن گزارش را اینگونه طریق اینستاگرام داد: «نگرانی رسانه مردمی! از ساماندهی پرداخت‌ها در شب عید و توصیه عجیب به اینجانب در جهت درک اهمیت اقتصادی پاداش‌ها بدون حساب و کتاب در شرکت‌ها. افتخار ما نظم بخشیدن به همین چیزهاست»

فارغ از آنکه پاسخ ابراهیم شیخ فالوئرهای خودش را حتی راضی نکرده (مراجعه به صفحه اینستاگرامی ایشان نشان می‌دهد کارمندان شهرداری و مخاطبان شیخ تا چه حد از تصمیمات ایشان راضی هستند)، نکته دیگر آن است که اساسا معلوم نیست پاسخ به گزارش رویداد۲۴ چه بوده است! آیا این رسانه مردمی نیست که با علامت تعجب نشان داده‌اند؟ اینکه یک رسانه به نهادهای اجرایی پیشنهاد کند یا از آنها انتقاد کند، موضوعی دردناک و نابخشودنی است؟ و ...

خواندن گزارش رویداد۲۴ و پاسخ کم‌مایه معاونت منابع انسانی و مهمتر از آن نظرات مخاطبان اینستاگرامی ابراهیم شیخ، احتمالا بهتر بیانگر آن باشد مدیران شهرداری تهران تا چه اندازه به افکار عمومی بی‌توجهند؛ چه آنکه نه این پاسخ به لحاظ فنی نشانگر نکته‌ خاصی در توضیح ماجرا بود، نه کسی از آن راضی شده بود.

دیر زمانی از اظهار کارشناس ارشد بودن محمود احمدی نژاد در مناظرات انتخابات ۸۸ نمی‌گذرد که در پاسخ به سوال مهدی کروبی و در توجیه عملکردش، خود را کارشناس ارشد در تمامی رشته‌ها خواند. اخیرا هم او مدعی شده که هیچگونه اشتباهی مرتکب نشده است. اما یادمان نمی‌رود که رهبر انقلاب در سخنان خود در مقطعی گفته بود «کسانی که همه امکانات کشور در دستشان و اختیارشان بوده نباید و نمی‌توانند در نقش اپوزیسیون ظاهر شوند.»

زمانی که پاسخ ابراهیم شیخ منتشر شد، شاید بهتر می‌شد یاد محمود احمدی نژاد را زنده کرد که درباره‌اش نوشته بودند «سال‌ها بگم بگم راه انداختند در حالیکه داشتند خودشان را صدا می‌زدند و ما نمی‌فهمیدیم منظورشان کیست؟» حالا باید این موضوع را مقایسه کرد با رفتار ابراهیم شیخ در واکنش به اطلاع‌رسانی تظلم کارکنان ۱۷ شرکت زیر مجموعه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران که در رویداد۲۴ منتشر شده بود.

متاسفانه ابراهیم شیخ پرداخت و کمک‌های غیر نقدی به کارکنان و کارگران شرکت‌های زیر مجموعه سازمان بازنشستگی را پرداخت بی‌حساب و کتاب خوانده است؛ این در حالی است که پرداخت مورد انتقاد در سازمان بازنشستگی اتفاق افتاده و نه تنها کارکنان آن سازمان از آن بهره برده‌اند، بلکه هزینه‌های بسیاری برای هر سبد (حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان) برای هر یک از کل کارکنان و مدیران سازمان زیر مجموعه ابراهیم شیخ در برداشته است؛ ضمن اینکه بخشی از این کمک‌ها برای دفتر ابراهیم شیخ نیز ارسال شده و شاید حتی خود شیخ هم از دربافت سبد فوق بهره‌مند شده باشد و هم اکنون به آن افتخار می‌کند و این بی نطمی و بی عدالتی مطلق را ساماندهی و نظم می‌خواند. اگر نظم بخشیدن خوب است، پس بهتر بود جلوی همه آن را می‌گرفتید، نه آنکه کمک‌ها گزینشی پرداخت شود!

رویداد۲۴ پیش از این درباره اقدامات عجیب و تصمیمات غیر کارشناسی ابراهیم شیخ، چندین گزارش نوشته بود و به مدیران شهرداری هشدار داده بود که این تصمیمات چه آسیبی برای مدیریت شهری تهران خواهد داشت؛ تصمیماتی همچون بلاتکلیفی شهرداری در قبال نیروهای مازاد که مستقیما به معاونت منابع انسانی مربوط می‌شد.

تعداد نامشخص کارکنان شهرداری که لطف تلاش و آمار دقیق منابع انسانی، هر مسئولی در شهرداری و شوری شهر تهران، رقمی ذکر می‌کند و به همین دلیل تعداد دقیق کارکنان هنوز هم مشخص نیست.

استخدام سه روزه مدیران در مجموعه شهرداری که پیش از آن خبرگزاری ایلنا در گزارشی به آن پرداخته بود و نوشته بود چگونه قرار بوده ژن‌های خوب با رتبه‌های هفده و هجده در شهرداری استخدام شوند. این موضوع درست در زیرمجموعه منابع انسانی اتفاق افتاده بود و با وجود پیگیری رسانه‌ها، نه مدیران قبلی و نه کنونی، کسی به آن توجهی نکرد.

هرچند ابراهیم شیخ چهره‌ای آکادمیک و دانشگاهی است اما باید پذیرفت که چهره‌ای مناسب برای تصدی یکی از مهمترین معاونت‌های شهرداری تهران نیست. تصمیمات ابراهیم شیخ نه در موضوع حذف کمک‌های غیر نقدی به بخشی از کارکنان شهرداری که در موارد دیگر هم قابل نقد بوده است.

رویداد۲۴ در گزارش پیشین خود از ابراهیم شیخ درخواست کرده بود چنانچه نمی‌تواند زیرمجموعه‌های اقتصادی خود را مدیریت کند، از مسئولیت کنار برود. این بار نیز در راستای اصل ششم قانون اساسی و مبنای امر به معروف و نهی از منکر، بار دیگر به ابراهیم شیخ پیشنهاد می‌شود از امور اقتصادی و تصمیماتی که آسیب جدی برای مدیریت شهری به همراه دارد، کناره‌گیری کند. به نظر می‌رسد عملکرد ابراهیم شیخ موجب بروز جدی‌ترین آسیب‌های مدیریت شهری شده است؛ شاید وقت آن رسیده که پیروز حناچی همچون معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی و مالی و اقتصادی، تصمیمی جدی برای معاونت منابع انسانی نیز بگیرد؛ پیش از آنکه پاشنه آشیل شهرداری برای پایتخت مشکل بزرگتری ایجاد کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
1
با سلام
هر موقع جلو ضرر و بگیری منفعته
این آقای شیخ همون موقع که در شهرداری در ماجرای ارزیابی کارمندان، کار عجیبی کرد و باید اخراج بشه.
ولی الان هم دیر نیست .
نمی دونم چرا آقای حناچی هم داره دست دست میکنه
یعنی تو این مملکت گزینه بهتری وجود نداره برای این پست .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان