تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
آیت الله جنتی:

دست رهبری را برای انتخاب رئیسی می‌بوسم/ روز به روز وضع‌مان بهتر می‌شود

رئیس مجلس خبرگان گفت: باید دست رهبر انقلاب را برای انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه بوسید.

رویداد۲۴ آیت‌الله احمد جنتی صبح امروز در مراسم افتتاحیه اجلاس ششم مجلس خبرگان رهبری گفت: فقدان حضور عضو برجسته مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خبرگان، آیت‌الله شاهرودی و نیز آیت‌الله مومن، عضو شورای نگهبان - که هر دو از افراد موثر در نظام در سایر مسائل از قبیل: علمی، فقهی، حوزوی و تدریس بودند - فقدان‌شان برای ما مصیبتی جبران‌ناپذیر است، تسلیت می‌گوییم.

وی با بیان اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ثمره خون شهداست، اظهار داشت: راهپیمایی ٢٢ بهمن مشت محکمی بود که به دهان آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود زده شد و آن‌ها نقشه داشتند که چه کسانی را سرکار بیاورند، توطئه‌های شان همگی خنثی و نقش برآب شد.

رییس مجلس خبرگان با بیان اینکه انقلاب خدایی است، تصریح کرد: دشمنان انقلاب با خداوند طرف هستند و اوست که این انقلاب را حفظ کرده است. کسانی که از سنت‌های الهی آگاه نیستند نمی‌دانند که چرا مردمی که برای نان شب و گوشت آبگوشت‌شان معطل هستند در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن حضور می‌یابند و هر سال نیز میزان حضور آنان رو به رشد است.

جنتی با تشکر از حضور مردم در صحنه‌های مختلف خاطرنشان کرد: از مردم باید تشکر کنیم و هرچه می‌توانیم به آنان عرضه کنیم. مسئولان هر چه می‌توانند برای رفاه آنان و رفع مشکلات مردمی که در برف و باران امسال در این راهپیمایی شرکت کردند، تلاش کنند.

جنتی با بیان اینکه یکی از سنت‌های الهی که در قرآن هم آمده آن است اگر کسانی اهل حق باشند و در جبهه مقابله با دشمن قرار گیرند و مقاومت کنند، دشمنان را شکست می‌دهند، عنوان کرد: این سنتی است که قابل تغییر نیست. از زمان آدم بوده و تا قیامت هم هست. این سنت مژده پیروزی نهایی را می‌دهد و در کنار این قضیه ایستادگی و مقاومت و شهید دادن می‌خواهد نه اینکه مفت و مجانی و بدون غرامت دادن بتوان به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه ما در جمهوری اسلامی از مقامات بالا تا پایین شهید داده‌ایم، یادآور شد: ما هنوز هم داریم شهید می‌دهیم، ولی در نهایت به پیروزی می‌رسیم. ما روز به روز وضع‌مان بهتر می‌شود و پیشرفت می‌کنیم.

وی به سفر رییس‌جمهور به عراق هم اشاره و بیان کرد: باید برای ترامپ یک هشدار باشد که شبانه به عراق می‌رود، ولی هیچ کدام از مسئولان عراقی محلش نمی‌گذارند و ترامپ با ترس و لرز در آنجا قدم برمی‌دارد در حالی که رئیس‌جمهور ما هم به این کشور رفته و می‌بینیم که چه استقبالی از او شد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به وضعیت اقتصادی گفت: مردم ما باید دلگرم باشند تا بتوانند سختی‌ها را تحمل کنند. من به حال این مردم ترحم می‌کنم که با همه شهدایی که داده‌اند برای امور روزمره‌شان معطل باشند در حالی که ما در این کشور امکانات زیادی داریم.

جنتی افزود: ما مردم نجیبی داریم که سختی‌ها را تحمل می‌کنند، به رهبری احترام می‌گذارند و دعوت او را پاسخ می‌گویند.

وی با اشاره به انتشار بیانیه گام دوم از سوی رهبر انقلاب اظهار داشت: ما باید بیانیه گام دوم رهبری را در خبرگان خوانده، تشریح و آن را بررسی کنیم تا تحقق پیدا کند. مسئولان هم باید بیش از پیش به این بیانیه و تحقق آن توجه کنند.

وی به اعطای نشان ذوالفقار از سوی فرمانده کل قوا به سردار سلیمانی اشاره و تصریح کرد: یکی از چیز‌هایی که دل ما را در این روز‌ها شاد کرد، نشان ذوالفقار بود که به سردار سلیمانی اهدا شد. سردار سلیمانی مرد بزرگی است که در خیلی جا‌ها به داد انقلاب، نظام و ولایت فقیه رسیده است و کار‌هایی کرده که کسی توانایی انجام آن را نداشت.

رییس مجلس خبرگان با بیان اینکه سردار سلیمانی بدون اینکه خود را مطرح کند کار‌های زیادی برای دفاع از انقلاب و نظام انجام داد، خاطرنشان کرد: او در روز‌هایی که در سوریه حاضر می‌شد با طرح‌ها و نقشه‌هایی که می‌داد توانست پیروزی‌های متعددی را در سوریه و جبهه مقاومت به ارمغان بیاورد.

جنتی با اشاره به سفر رییس‌جمهور سوریه به تهران، خاطرنشان کرد: مسئله آمدن بشار اسد به ایران خیلی برای دنیا پیام دارد. معنی‌اش این است ایران بود که سوریه را نجات داد و دشمن را بیرون کرد در حالی که همه دنیا متحد شده بود تا بشار اسد نباشد، اما جمهوری اسلامی جلوی این کار را گرفت و در کنار مردم سوریه ایستاد و این افتخاری برای نظام ما است.

وی با اشاره مجدد به وضعیت اقتصادی کشور ابراز داشت: در مسئله اقتصاد چکار می‌خواهیم بکنیم؟ برخی کار‌هایی می‌کنند که آدم بهت زده می‌شود. به نظر می‌رسد خدا این کشور را نگاه داشته است. آمدند و در این کشور شبانه آشوب ارزی درست کردند و رانت‌های زیادی دادند که با آن‌ها توسط آیت‌الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه برخورد شد.

رییس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: قاطعانه محاکمه کردند، حکم دادند، زندان کردند، اعدام کردند و من از عدم انعطاف ایشان در برابر خواست‌های افراد مختلف تشکر می‌کنم.

جنتی با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام رییسی به عنوان رئیس جدید قوه قضاییه بیان کرد: باید دست رهبری را بوسید که برادر بسیار عزیز و گرامی ما آقای رئیسی را انتخاب کردند. هم‌اکنون همه دشمنان انقلاب از این انتصاب ناراحت هستند.

وی با بیان اینکه هر جا دشمنان و منافقین ناراحت بودند بدانیم که کارمان درست بوده است، یادآور شد: آقای رییسی باید مسئله رانت‌های ارزی را پیگیری کنند و در راس کار‌های ایشان باید باشد. آن‌ها خیلی به مردم ضربه زدند. آنان ضربه سنگینی به اقتصاد کشور زدند که معلوم نیست تا کی باید غرامت آن را بپردازیم. باید برخورد با دانه‌درشت‌ها و گردن‌کلفت‌ها را دنبال کنند. همان کسانی که وقتی می‌خواهند محاکمه شوند، تلفن‌ها از اینور و آنور شروع می‌شود.

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: من نمی‌خواهم از نهاد‌ها بگویم، اما عده‌ای زنگ می‌زنند و می‌گویند فلانی این کار را نکرده و آن کار را کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آیت الله جنتی
نظرات شما
پیشخوان