تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
نماینده مجلس:

دولت توانایی جبران خسارت سیل‌زده‌ها را ندارد/ سیل‌زدگان معطل دولت نمانند!

علی ابراهیمی گفت: با تمام همدردی که با سیل‌زده‌ها دارم و حمایت دولت از آن‌ها را واجب و ضروری می‌دانم، دوست دارم به این عزیزان بگویم به امید دولت معطل نمانید و با تمام سختی‌ها به قدرت و اراده خود تکیه کنید تا ان‌شاالله به زودی زندگی شما سامان بگیرد.

 

سیل شیراز

رویداد۲۴ با مروری در تاریخ ایران و به خصوص ۱۰۰ سال اخیر درمی‌یابیم که کشورمان با بلایای طبیعی زیادی دست و پنجه نرم کرده و پس از این حوادث غم‌انگیز خسارت زیادی بر مردم وارد شده که هرگز توسط دولتمردان به طور کامل جبران نشده است. این روزها هم بسیاری از مردم در شرایطی که می‌توانستند روزهای خوش نوروز را سپری کنند، گرفتار سیلی شدند که بطور کامل زندگی آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد. حال باید به انتظار نشست و دید حمایت دولت تا کی و کجا از این مردم آسیب‌دیده ادامه پیدا خواهد کرد؟

علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دهم به اقتصاد۲۴، گفت: تصور من بر این است خسارتی که از بابت سیل به مردم و به خصوص کشاورزان و دامداران وارده شده با مبلغی که دولت برای آن‌ها در قالب کمک و تسهیلات پیش‌بینی کرده، جبران نمی‌شود. از طرفی با مشکلاتی که کشور در تامین اعتبارات دارد بهتر است که با همه مردم به صورت واقعی صحبت شود تا انتظارات کاذب بوجود نیاید.

وی افزود: ما در زلزله کرمانشاه دیدیم که دولت کمک‌های محدود و مختصری را به مردم آسیب‌دیده کرد و متاسفانه نظام بیمه‌ای کشور هم خیلی کارآمد نیست و نتوانست آن‌طور که باید و شاید به بهبود اوضاع و احوال مردم کمک کند. این روزها همه حرف از این می‌زنند که دولت چگونه می‌خواهد مردم آسیب‌دیده را یاری کند اما موضوع بااهمیت‌تر این است که دولت مقصرین این حوادث را پیدا کند. من قبول دارم که این اتفاق یک بلای طبیعی بود اما اگر موضوع سیل‌های اخیر بررسی شود می‌بینیم که خطای انسانی هم در خسارات جانی و مالی که حادث شد، تاثیر بسزایی داشت. باز هم تکرار می‌کنم دولت توانایی جبران این خسارت عظیم به مردم را ندارد. بطور مثال اگر فقط دستگاه یخچال یک خانواده از بین رفته باشد خسارتی در حدود ۱۰ میلیون بر آن‌ها وارد شده که مطمئنم حجم خسارت به خانواده‌ها به مراتب بیشتر از این بوده، حال دولت چگونه می‌تواند زندگی از دست‌رفته این عزیزان را جبران کند؟

نماینده شازند تصریح کرد: با تمام همدردی که با سیل‌زده‌ها دارم و حمایت دولت از آن‌ها را واجب و ضروری می‌دانم، دوست دارم به این عزیزان بگویم به امید دولت، معطل نمانید و با تمام سختی‌ها به قدرت و اراده خود تکیه کنید تا ان‌شاالله به زودی زندگی شما سامان بگیرد.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این صحبت‌ها معتقدم اگر دولت عوامل مقصر و تاثیرگذار سیل‌های اخیر را شناسایی و محکوم کند لااقل می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده تا حدود قابل ملاحظه‌ای خسارت‌ها کمتر شود. ایران یک کشور حادثه‌خیز است و هر لحظه احتمال این می‌رود که این اتفاقات به گونه‌های مختلف رخ دهد؛ پس چقدر خوب است که وزارتخانه‌های مرتبط با کمک سازمان حفاظت محیط زیست پای کار بیایند و چاره‌ای برای بعد از این بیندیشند. همین که می‌بینیم امروز برای باز کردن مسیر سیل، جاده یا راه‌آهن را منجر می‌کنند یعنی این کار در گذشته با مطالعه لازم انجام نشده و خطای انسانی در شدت این حادثه تاثیرگذار بوده است.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان