تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
معاون فنی سازمان منطقه آزاد اروند:

آب یک متر دیگر بالا بیاید قادر به کنترل سیل بندها نیستیم/ پروژه‌های عمرانی منطقه آزاد اروند فعلا متوقف شده است

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به دستور مدیرعامل منطقه، تمامی پروژه‌های عمرانی متوقف شده و تمام تلاش تیم فنی منطقه متمرکز بر ایجاد سیل‌بند است تا مراقب باشیم خرمشهر و آبادان را آب نبرد.
آب یک متر دیگر بالا بیاید قادر به کنترل آب‌های پشت سد نیستیم/ تعطیلی پروژه‌های عمرانی منطقه آزاد اروند برای احداث سیل‌بند
رویداد۲۴ موعود شمخانی درباره آخرین وضعیت سیلاب در شهر‌های خرمشهر و آبادان گفت: در حال حاضر ۷ روستا از شهر‌های جنوبی کشور در شرایط بحرانی به‌سر می‌برند و تنها در حوزه بندری و منطقه آزاد اروند است که سیل‌بند‌ها شکسته نشده است. البته در محدوده خرمشهر و آبادان حوزه‌ها بین فرمانداری و مناطق آزاد تقسیم بندی شده و بسیاری از روستا‌ها در وضعیت بحرانی و ترک خوردگی قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر در غرب کارون – خرمشهر مستقر بوده و در حال ترمیم سیل‌بند‌ها هستیم تا با وضعیت بحرانی مواجه نشویم و خوشبختانه تاکنون هیچ نوع شکستگی در منطقه آزاد اروند اتفاق نیفتاده است.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: به دستور مدیرعامل منطقه آزاد اروند تمامی پروژه‌های عمرانی متوقف شده و تمام تلاش تیم فنی منطقه متمرکز بر ایجاد سیل‌بند است تا مراقب باشیم خرمشهر و آبادان را آب نبرد.

شمخانی در پاسخ به این سوال که آیا بارش‌های عراق در ایجاد سیل در اروند تاثیرگذار بوده است یا خیر؟ گفت: رودخانه مرزی ایران و عراق، اروند است که از بارش‌های عراق ناشی می‌شود، اما سیل اخیر مربوط به دجله و فرات و کارون است که سر منشا آن‌ها در داخل کشور است و ربطی به نزولات جوی عراق ندارد. سیل اول که در محدوده اروندکنار بود بیشتر ناشی از بارش‌ها در عراق بود، اما سیل اخیر ناشی از نزولات جوی کشور خودمان است.

وی خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی در خرمشهر و آبادان بیشتر به زمین‌های کشاورزی آسیب وارد کرده و کمتر به مناطق مسکونی رسیده است، اما هر لحظه امکان سیلاب از بالادست وجود دارد و حتی اگر یک متر دیگر آب بالاتر بیاید دیگر قادر به کنترل آب‌های پشت سد نیستیم چرا که آب پشت سد‌ها تا حدی آستانه تحمل دارند و از یک جایی به بعد نمی‌توانیم آب‌های رهاشده پشت سد‌ها را مدیریت کنیم.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان