تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

مطرح‌ترین نام‌ها برای انتخابات مجلس یازدهم در استان بوشهر/ لحظه شماری اصولگرایان برای بازگشت به پارلمان

برگزاری انتخابات در استان بوشهر هم نشان داده که همیشه رقابت سخت و تنگاتنی بین کاندیدا‌ها وجود داشته و تنور سیاسی آن همیشه داغ داغ بوده است. معرفی گزینه‌ها و مطرح شدن نام افرادی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به نٌقل این روز‌های محافل سیاسی تبدیل شده و از گزینه‌های زیادی در چهار حوزه انتخابی استان برای کاندیدا شدن نام برده می‌شود.

اصولگرایان مجلس نهم بوشهر برای بازگشت به مجلس لحظه شماری می‌کنند

رویداد۲۴ میثم سعادت: با شروع سال ۹۸ شمارش معکوس نیز برای برگزاری انتخابات مجلس یازدهم هم آغاز شده، انتخاباتی که بنابر اعلام وزارت کشور قرار است دوم اسفندماه امسال برگزار شود و یک بار دیگر مردم برای حضوری پر شور و انتخاب سرنوشت کشور به پای صندوق‌های رأی بیایند.

برگزاری انتخابات در استان بوشهر هم نشان داده که همیشه رقابت سخت و تنگاتنی بین کاندیدا‌ها وجود داشته و تنور سیاسی آن همیشه داغ داغ بوده است. معرفی گزینه‌ها و مطرح شدن نام افرادی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به نٌقل این روز‌های محافل سیاسی تبدیل شده و از گزینه‌های زیادی در چهار حوزه انتخابی استان برای کاندیدا شدن نام برده می‌شود.

احزاب و جریان‌های سیاسی که به عنوان یک پای اصلی برای داغ کردن این تنور انتخاباتی هستند، مدت‌هاست با طراحی‌ها و برنامه‌هایی سعی دارند فرد مورد نظر خود را در چهار حوزه انتخاباتی راهی مجلس یازدهم کنند، هرچند که در حال حاضر برای انجام تبلیغات زود است، اما شگرد‌هایی همچون حضور در مراسم ختم و یادداشت نوشتن، ارسال پیامک‌های تبریک و حضور در مجالس و برنامه‌ها و شرکت در نماز‌های جمعه و جماعات مساجد، ترفند‌هایی است که از آن می‌توان برای مطرح کردن و معرفی و نشان دادن کاندیدا‌های احتمالی در این روز‌ها و تا نزدیکی انتخابات نام برد.


انتخابات مجلس یازدهم در بوشهر


در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بوشهر گناوه و دیلم شنیده شده عبدالکریم جمیری نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی عزم خود را جزم کرده تا دوباره پا به میدان رقابت گذارد. هرچند جمیری در انتخابات مجلس دهم نتوانست بار دیگر روی صندلی سبز مجلس، ولی آرای بالای او یعنی بیش از ۳۴ هزار رای از حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم نشان از اقبال درخور توجه مردم به او دارد و شاید اگر برخی پراکندگی‌ها در آرای اصولگرایان نبود هم اکنون جمیری در مجلس حضور داشت.


عبدالحمید خدری که در حال حاضر نماینده بوشهر، گناوه و دیلم است از دیگر گزینه‌هایی است که نام وی برای حضور در انتخابات آتی مجلس مطرح است. او نیز با پشتوانه آرای ۴۲ هزار نفری خود از بخت و اقبال خوبی برای راه یافتن به مجلس برخوردار است.

اصولگرایان مجلس نهم بوشهر برای بازگشت به مجلس لحظه شماری می‌کنند
محمود خدری فوق لیسانس تعلیم وتربیت اسلامی از فعالین سیاسی اصولگرا و عضو ارشد جبهه پایداری استان بوشهر قصد دارد کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه بوشهر گناوه و دیلم شود.


از غلامعلی میگلی نژاد نیز به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های مطرح برای حضور در انتخابات مجلس نام برده می‌شود. او که پیش از این یک هم در مجلس هشتم به عنوان نماینده بوشهر، گناوه و دیلم بر عهده داشته و نیز در دوره‌ای شهردار بوشهر شده قصد دارد خود را در معرض آرای مردم قرار دهد.

میگلی نژاد پیش از این نیز در انتخابات مجلس نهم به عنوان رقیب اصلی جمیری به میدان آمده بود، اما نتوانست در رقابت با وی کرسی بهارستان را ازآن خود کند. او درباره گرایش سیاسی خود گفته است «هنوز تصمیم نگرفته ام با تابلو اصلاح طلبان، اصولگرایان یا مستقلین وارد انتخابات شوم، ولی دیدگاه فکری بنده خط ولایت بوده و آنچه نگاه رهبری است نگاه بنده خواهد بود.»


اسماعیل کاظمی کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم که سابقه فرمانداری شهرستان‌های بوشهر، دیلم و تنگستان را در کارنامه خود دارد و هم اکنون مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر است، مجددا قصد دارد وارد کارزار یازدهمین دوره انتخابات مجلس در این حوزه شود.

سید کریم موسوی از پزشکان اصولگرای بوشهر نیز مجددا در این دوره از انتخابات کاندید خواهد شد. ضمن تائید خبر ورود به انتخابات؛ در مورد شایعه‌ای که حواشی وی مبنی بر کناره گیری و حمایت از عبدالکریم جمیری وجود داشته است، گفته تحت هیچ شرایطی به نفع عبدالکریم جمیری کنار نخواهم رفت و از وی حمایت نمی‌کنم و فعلا در صحنه انتخابات حضور دارم و به صورت مستقل با دیدگاه انقلابی و ارزشی ثبت نام خواهم کرد.

البته در این حوزه انتخابیه شایعه شده سردار محمد تقی صفری از آزادگان نبرد مقاومت با گروه‌های تکفیری در سوریه و فرمانده سابق تیپ پیاده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر قصد دارد در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شود که خود او این مسئله را رد کرده است.

ایمان عطارزاده چهره‌ای است که جوانان اصولگرا تحت عنوان نواصولگرایی قصد معرفی او را دارند. او برادرزاده شکرالله عطارزاده نماینده مجلس هفتم این حوزه انتخابیه است و بعید نیست برادرزاده و عمو هر دو نامزد انتخابات شوند و بعد از تایید صلاحیت‌ها، تصمیم نهایی را درباره انتخابات بگیرند.

سایر اصولگرایان معتقدند عطارزاده با جریان انحرافی نزدیک به دولت احمدی نژاد ارتباط داشته است. یکی از فعالان اصولگرای بوشهر معتقد است نامزد نهایی این جریان از بین عبدالکریم جمیری، اصغرجعفری، ایمان عطار زاده، زینب اسماعیلی و ضرغام حیدریه انتخاب خواهد شد.

رسانه‌های محلی نوشته‌اند به خاطر بعضی بی اخلاقی‌ها، زینب اسماعیلی تمایلی به نامزدی مجدد در انتخابات ندارد. این خبر توسط خود اسماعیلی تایید یا تکذیب نشده است.

اصولگرایان مجلس نهم بوشهر برای بازگشت به مجلس لحظه شماری می‌کنند


انتخابات مجلس یازدهم در دشتستان


در حوزه انتخابیه دشتستان نیز از سید مهدی موسوی نژاد به عنوان یکی از افراد مطرح برای انتخابات آینده می‌توان نام برد. او که سابقه حضور در مجلس نهم را در کارنامه خود دارد، کاندیدای احتمالی جنبش عدالت خواهی و جهاد خدمت رسانی در حوزه دشتستان است. این جنبش به تازگی با محوریت خود او و جمعی از نزدیکانش در دشتستان تشکیل شده، اما هنوز مرامنامه و اساس نامه خود را منتشر نکرده است.


محمدباقر سعادت دیگر گزینه‌ای است که قصد دارد وارد کارزار انتخابات مجلس شورای اسلامی شود. وی که در حال حاضر نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی است، به لطف اصلاح طلبان وارد مجلس شده بود.

ایرج مزارعی معاون خبر صدا و سیمای مرکز خوزستان و اهل دشتستان نیز به عنوان یکی از کاندیدا‌های احتمالی برای حضور در انتخابات مجلس نام برده می‌شود. وی که دارای دکتری علوم سیاسی با گرایش امنیت ملی است خود را برای انتخابات آینده مجلس آماده می‌کند. شنیده شده او در حال گرفتن انتقالی از صدا و سیمای مرکز خوزستان به بوشهر جهت انجام فعالیت‌های انتخاباتی است.

علی اکبر کیانی دکترای روابط بین الملل و استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران که کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه دشتستان بود مجددا قصد دارد در این حوز کاندیدا شود. گفته می‌شود؛وی که رویکرد اعتدالی دارد در دوران دولت احمدی نژاد و روحانی به عنوان کارشناس نهاد ریاست جمهوری در مرکز مطالعات جهانی و دفتر گفتگوی تمدن‌ها به فعالیت پرداخته و دوست دارد با برند اصلاحات وارد انتخابات مجلس شود.

حسین هاشم زاده نیز تصمیم دارد در پهناورترین شهرستان استان کاندیدا شود که در صورت قطعیت یافتن مطمئنا معادلات انتخابات مجلس در دشتستان دچار تحول جدی خواهد شد. او از چهره‌های مطرح اصولگرایان به شمار می‌رود.


انتخابات مجلس یازدهم در دشتی و تنگستان


علی زینبی یکی از آزادگان جنگ تحمیلی است که مسئولیت‌های متعددی از جمله معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر و ریاست حراست بانک صادرات ایران را در کارنامه خود دارد، از او برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم نام برده می‌شود. وی در دوره قبل نیز پس از کناره گیری علی افراشته استاندار اسبق بوشهر قصد داشت کاندیدای این حوزه شود که نهایتا به انصراف از حضور وی منجر شد.

سید کمال الدین شهریاری که در حال حاضر نماینده مردم دشتی و تنگستان است یکی از گزینه‌های مطرح برای تصدی سهمیه کرسی این حوزه انتخابیه در مجلس نام برده می‌شود.

شهریاری توانسته رکورد رای در این حوزه انتخابیه را از آن خود کند و با بیش از ۵۴ هزار رای از مردم راهی مجلس دهم شود. حضور در مجلس سوم و چهارم نیز از سوابق وی است.


سید محمد مهدی پورفاطمی که سابقه حضور در چهار دوره مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد از دیگر گزینه‌های مطرح شده برای انتخابات آتی مجلس است. هرچند که وی در انتخابات مجلس دهم نیز نام نویسی کرد، اما صلاحیت وی برای حضور در این دوره تایید نشد. در صورت حضور پورفاطمی در انتخابات وی از شانس زیادی برای حمایت اصلاح طلبان برخوردار است.

 

انتخابات مجلس یازدهم در دیر، کنگان، جم و عسلویه

 


حجت الاسلام موسی احمدی نماینده دوره نهم خود را برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم آماده می‌کند. وی دانش آموخته رشته حقوق و از قضات عالی قوه قضائیه و از نیرو‌های همسو با اصولگرایان است. هرچند که وی در دوره قبل توانسته بود آرای بیشتری را به نسبت انتخابات مجلس در دوره نهم کسب کند، اما موفق نشد به عنوان نماینده جنوب استان جواز حضور در مجلس به دست آورد و پشت سر سکینه الماسی در جایگاه دوم قرار گرفت.

سکینه الماسی نماینده فعلی دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی به عنوان تنها رقیب فعلی موسی احمدی نام برده می‌شود. الماسی که توانسته با رأی حدود ۴۲ هزار نفری بلیت بهارستان را از مردم دریافت کند در این دوره نیز از شانس خوبی برخوردار است.

اصولگرایان مجلس نهم بوشهر برای بازگشت به مجلس لحظه شماری می‌کنند

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انتخابات مجلس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
حاج قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
2
1
رای ما فقط دکتر غلامحسین کرمی مرد شجاع و رک و مدافع واقعی حقوق مردم از حوضه دشتی و تنگستان.
بردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
5
با توجه به شرایط کنونی باید به کسی رای بدیم که خودش درد جامعه رو درک کنه نه کسی که یه شبه میلیاردر شده کسی نیست جر سردار حاج افراز بهزادزاده در حوزه بوشهر گناوه دیلم
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
0
4
شرافتا باید رای بدیم به کسی که لایق رای دان باشه و درد مردمو بفهمه مثل سردار بهزادزاده
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
0
4
خداوکیلی کاندید فقط حاج بهزادزاده
لاهوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
0
5
بنده به شخصه با این که بچه دیر هستم و اهل استان بوشهرم.ولی خداوکیلی بیاین دس از این قوم گرایی هامون برداریم و به کسی رای بدیم که واقعا لایق مجلس باشه و ادم باسوادی باشه نه اینکه الکی فقط به خاطر این که ما اهل بوشهریم باید به بوشهری ها رای بدیم و چوبشم خوردیم.خداشاهده بهزادزاده هم لیاشقتش رو داره هم ادمیه که تو مملکت گشته.
اسحاق شیرازی
|
United States of America
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
4
اگه یکی باشه که بتونه مشکل مردم رو حل کنه اونم کسی نیست جز سردار دلها حاج بهزادزاده
شاهلویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
4
درود بر سردار بزرگ و دوس داشتنی حاج بهزادزاده
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
3
رای ما سردارحاج افراز بهزاد زاده کاندید مردمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
3
سردار حاج افراز بهزاد زاده
وحدتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
3
فقط سردار.درود بر شرفش.حاج بهزادزاده بزرگوار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
0
1
رای ما سرددار حاج افراز بهزاد زاده
حمید
|
United States of America
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
1
0
آخه این که حاجی باشیم یا سردار باشیم که نشد رزومه

واقعا یک نظر و یا فعالیت یا مقاله علمی و کارشناسی از ایشون اگر دارید به ما هم بگید در جریان قرار بگیریم!
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
2
۴۰سال حرف زدن ،شعاردادن،سخن پراکنی،تبعیض،پارتی،دروغ، خودپرستی،ریا،خودنمایی،عدم آشنایی به وضعیت جامعه،کنارزدن افراد دلسوز،همه کسانیکه که به نحوی بارأی همین مردم به مجلس رفتند،مدیر اجرایی بودن،به یکجایی وصل بودند،دولت های خاتمی،احمدی نژاد،حسن روحانی،همه امتحان پس دادند،دیگر نع نیازیست سرمردم را درد بیاورند،ونه مزاحم کاروزندگی مردم بشوند.دیگر بس است بس ایت بس است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
0
خدا می کرد علی زینبی نمی شد
نظرات شما
پیشخوان