تاریخ انتشار: ۰۶:۱۹ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن به سقف رسید/ رشد ۵۱۰ درصدی قیمت خانه در دولت روحانی +جدول

جدیدترین گزارش رسمی از بازار مسکن حاکی از آن است که در اسفند ۹۷ قیمت مسکن نسبت به ماه پیش از آن و ماه مشابه سال قبل (۹۶) به ترتیب ۹.۳ درصد و ۹۵.۵ درصد افزایش یافته است.

قیمت مسکن به سقف رسید+ جدول

رویداد۲۴ در طول سال گذشته به واسطه رشد قیمت‌ها در بازار، قیمت میکن روند صعودی به خود گرفت و در کنار آن ورود برخی از سرمایه‌های سرگردان، عدم اختصاص تسهیلات بانکی به بخش تولید و ساخت و همچنین سودجویی برخی افراد در این بازار، رشد قیمت این بازار را چند برابر کرد.

افزایش قیمت‌ها .منجر به آن شد تا در اسفندماه سال گذشته قیمت میانگین مسکن در بازار تهران به متری ۱۱ میلیون تومان افزایش یابد، اما بررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت‌های فعلی در شرایط حال سقف قیمت است و با توجه به شرایط و مسائل اقتصادی کشور، قیمت‌ها بیش از این جای رشد ندارد.

در بین مناطق ۲۲ گانه تهران منطقه یک باز هم رکورد شکنی کرده است. در این منطقه هر مترمربع واحد مسکونی به ۲۴ میلیون و ۵۵۵ هزار تومان افزایش یافته است؛ یعنی ۱۳.۵۵ درصد رشد.

این قیمت ۱۳۷.۵ درصد بیشتر از قیمت اسفند سال ۹۶ است. در مقایسه با نرخ‌های اسفند ۹۲ یعنی سال اول روی کار آمدن دولت روحانی نیز قیمت‌های جدید ۵۱۰ درصد (بیش از ۶ برابر) افزایش یافته است.

جدول زیر قیمت مسکن با متراژ ۸۰ متر در محله‌های مختلف را نشان می‌دهد:

قیمت مسکن به سقف رسید+ جدول

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت مسکن
نظرات شما
پیشخوان