تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

ظریف: جنگ با آمریکا محتمل نیست، اما اتفاقات همیشه رخ می‌دهند

ظریف به ایندیپندنت گفت: ما معتقد به قریب‌الوقوع بودن جنگ میان ایران و آمریکا نیستیم، اما اتفاقات ساده می‌توانند به یک درگیری تمام‌عیار منجر شوند؛ مثل آنچه در ژانویه سال ۲۰۱۶برای بازداشت چند سرباز آمریکایی از سوی سپاه رخ داد.
ظریف: جنگ با آمریکا محتمل نیست، اما اتفاقات همیشه رخ می‌دهند
رویداد۲۴ دکتر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران با نشریه انگلیسی ایندیپندنت مصاحبه کرده و در آن به تشریح سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا پرداخته است.

 ظریف به ایندیپندنت گفت: ما معتقد به قریب‌الوقوع بودن جنگ میان ایران و آمریکا نیستیم، اما اتفاقات ساده می‌توانند به یک درگیری تمام‌عیار منجر شوند؛ مثل آنچه در ژانویه سال ۲۰۱۶ رخ داد و چند سرباز آمریکایی از سوی سپاه بازداشت شدند؛ اگر ارتباط ما با طرف آمریکایی-جان کری- نبود ما قادر به کنترل اوضاع نبودیم؛ حالا هم این نگرانی وجود دارد که در نبود کانال ارتباطی میان دو کشور، هر اتفاق یا سوءتفاهم کوچکی مثلاً در خلیج فارس و در تنگه هرمز به یک درگیری همه‌جانبه نظامی منجر شود.

ظریف همچنین به ایندیپندنت در مورد مبادله زندانیان با آمریکا هم گفت: ایران حاضر است آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران را با ایرانی‌هایی که به جرم دور زدن تحریم‌ها در آمریکا و جا‌های دیگر بازداشت شده‌اند تبادل کند؛ این تبادل البته شامل نازنین زاغری که یک انگلیسی است، نمی‌شود.

ظریف در مورد رخداد عجیب مصاحبه با فاکس هم گفت: من قبلاً هم با فاکس مصاحبه کرده‌ام؛ زمانی که سفیر ایران در سازمان ملل بودم.
 
منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان