تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
شرکت دخانیات مانع مبارزه با قاچاق؛

قاچاق۳۵۲میلیون دلاری سیگار

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه شرکت دخانیات مانع پیشبرد برنامه مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی است،گفت:مطابق آخرین گزارشات قاچاق سیگار برابر۳۵۲میلیون دلار برآورد می شود.

قاچاق۳۵۲میلیون دلاری سیگار

رویداد۲۴ حمیدرضا دهقانی نیا گفت: از جمله نتایج برنامه ستاد برای مبارزه با قاچاق دخانیات می‌توان به افزایش واحدهای تولید سیگار از ۷ عدد در سال ۹۳ به ۲۰ مورد در سال ۹۷، افزایش واحدهای توزیع کننده قانونی سیگار از ۳ عدد در سال ۹۳ به بیش از ۳۵ هزار عدد در سال ۹۷، کاهش واردات سیگار از ۶۵.۱۳ میلیارد نخ در سال ۹۳ به تقریباً صفر در سال ۹۷ و کاهش قاچاق سیگار از ۱۵.۱۲ میلیارد نخ در سال ۹۳ به ۷.۶ میلیارد نخ در سال ۹۶ اشاره کرد.

وی افزود: یکی از موانع اصلی پیشبرد برنامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی، عدم همکاری شرکت دخانیات ایران به عنوان یکی از اعضای انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی در اجرای طرح رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در این خصوص به تناوب پیگیری از طریق مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور و سایر دفاتر وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت مذکور و دو سهام دار عمده شرکت دخانیات ایران یعنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شده و در صورت عدم تحقق انتظارات، پیگیری از طریق سایر مراجع مربوطه انجام خواهد شد.

دهقانی نیا گفت: به استناد ماده ۱۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مرجع قانونی ارائه برآوردها و اطلاعات و آمار در خصوص قاچاق کالا و ارز است و مطابق آخرین برآورد که به تأیید دستگاه‌های ذی ربط رسیده است قاچاق سیگار برابر ۳۵۲ میلیون دلار بوده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان