تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
در اردیبهشت ماه رخ داد؛

تورم ۲۰ تا ۱۳۶ درصدی کالاها و خوراکی‌ها

در اردیبهشت ماه سال جاری تغییرات قیمتی در خوراکی‌ها و کالاها نشان از تورم بین ۲۰ تا ۱۳۶ درصدی در مقایسه با همین ماه در سال گذشته دارد.

 تورم ۲۰ تا ۱۳۶ درصدی کالاها و خوراکی‌ها

رویداد۲۴  آخرین آماری که مرکز آمار از تغییرات نرخ تورم اعلام کرد از این حکایت داشت که روند رو به رشد آن همچنان ادامه داشته و در اردیبهشت ماه نیز با افزایش ۳.۶ درصدی به ۳۴.۰۲ درصد رسیده است.

همچنین شاخص کالا و خدمات در اردیبهشت امسال در مقایسه با ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ۵۲.۱ درصد رسیده که نشان داد می‌دهد خانوارهای ایرانی به طور میانگین ۵۲.۰۱ درصد بیشتر از اردیبهشت ۱۳۹۷ برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کردند.

اما بررسی جزئیات تورم در بین کالا و خدمات نشان می‌دهد که کمترین حد تورم مربوط به گروه آموزش با ۲۱.۰۳ درصد بوده است و بالاترین سطح به حدود ۱۳۶ درصد به سبزیجات تعلق دارد.

در بین خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها که تورم گروه آن را در اردیبهشت ماه به ۵۲.۱ درصد رسیده است، گوشت همچنان در رده بالا قرار داشته و بین ۱۰۰ تا ۱۰۷ درصد در گوشت قرمز و سفید تورم گزارش شده است.

در گروه میوه و خشکبار تورم ۱۱۲ درصدی، روغن‌ها و چربی‌ها ۵۶ و در گروه شیر، پنیر و تخم مرغ نیز تورم ۴۷ درصدی نسبت به اردیبهشت سال گذشته ثبت شده است.

در گروه کالایی بالاترین تورم مربوط به مبلمان و لوازم خانگی با ۸۳.۲ درصد و همچنین تفریح و فرهنگ با ۷۵.۷ درصد در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته است.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اردیبهشت
نظرات شما
پیشخوان