تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۴

عارف: با طرح "ادغام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها" مخالفم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اعلام مخالفت با طرح «ادغام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها»گفت: مجلس بگذارد، تصمیم درباره این طرح را شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مرجع اصلی اتخاذ کند.
رویداد24: محمدرضا عارف، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره طرح ادغام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها بیان کرد: «اجرای این طرح به صلاح دانشجویان نیست. توصیه می‌کنیم مجلس بگذارد، تصمیم را درباره طرح ادغام سنجش و پذیرش، شورای عالی انقلاب فرهنگی که به عنوان مرجع اصلی این کار است، بگیرد.»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه قانون‌گذاری حق مجلس است، در این حال گفت: «درباره دوره‌های دکتری با تمرکز مخالفم و می‌توان یک آزمون عمومی تحت عنوان «GRE» برگزار شود و کارنامه را به خود داوطلبان بدهند و خودشان به دانشگاه‌ها مراجعه کنند.»

عارف در پاسخ به این سوال که چرا همچنان تعدادی از دانشگاه‌ها بعد از گذشت بیش از یک سال با سرپرست اداره می‌شود و اینکه چه زمانی شورای عالی انقلاب فرهنگی روسا را انتخاب خواهد کرد؟ اظهار کرد: «شورا به تدریج در حال انتخاب روسا است و در حال حاضر اکثریت دانشگاه‌ها که سرپرست داشتند، رییس دارند.»

او روند کند بررسی‌های صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها را خوب توصیف و خاطرنشان کرد: «تقریبا بیشتر پیشنهاداتی که وزارتخانه‌ها به شورا می‌آورند، در شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید می‌شود.»

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان