تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

واریز ۷۴۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت/ مشمولان در ۲ بانک هنوز سود نگرفته‌اند

مشاور سازمان خصوصی‌سازی گفت:‌ تاکنون ۷۴۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت سال‌های ۹۵ و ۹۶ به حساب مشمولان واریز شده است.

واریز ۷۴۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت/ مشمولان در ۲ بانک هنوز سود نگرفته‌اند

رویداد۲۴ سید جعفر سبحانی، در ارتباط با مطالبات مردمی مبنی بر واریز سود سهام عدالت گفت:‌ سود سهام عدالت ناشی از عملکرد سال 96 شرکت‌های حاضر در سهام عدالت از طریق 33 بانک و مؤسسه اعتباری در حال واریز به حساب مشمولان سهام عدالت است. فقط دو بانک ملت و صادرات که شماره شبای مشمولان در آنها ثبت شده، هنوز شروع به واریز سود سهام عدالت مشمولان نکرده‌اند که آن دو هم به زودی سود این مشمولان را واریز خواهند کرد.

وی افزود:‌ مشمولان و صاحبان سهام عدالت که بیش از 41 میلیون نفر شماره شبای بانک خود را ارائه کرده‌اند، در 5 گروه طبقه‌بندی می‌شوند که گروه اول گروه تخفیف‌دار شامل مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور، گروه دوم عمده روستائیان و عشایر و گروه سوم کارگران فصلی ساختمانی،‌گروه چهارم گروه سایر مانند خبرنگاران، طلاب، خدام مساجد، زنان سرپرست خانوار، و گروه پنجم شامل کارمندان دولت و بازنشستگان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری است.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی افزود: 4 گروه اول به صورت ۱۰۰ در صد سهام عدالت را دریافت کرده‌اند و از مشمولان گروه پنجم فقط آنهایی که شماره شبای خود را در دو بانک ملت و صادرات ثبت کرده‌اند، هنوز سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند که آنها هم تا هفته آینده یا حداکثر تا آخر خرداد ماه سود سهام عدالت سال 96 خود را دریافت خواهند کرد.

سبحانی گفت: برای دریافت سود عملکرد سال 97 تا آخر آذر ماه و یا اوایل دی ماه امسال بعد از برگزاری مجمع سالانه شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت سود مشمولان واریز خواهد شد.

وی اظهار داشت:‌مشمولان سهام عدالت سود سال 95 را به صورت کامل دریافت کردند و سود سال 96 هم به غیر از آنهایی که در دو بانک ملت و صادرات حساب داشتند، بقیه دریافت کردند.

واریز سود عملکرد سال ۹۷ تا دیماه

مشاور سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه عمده مجامع سالانه شرکت‌های بورسی تا 31 تیر ماه برگزار می‌شود، گفت: حدود 4 شرکت سهام عدالتی نیز مانند هلدینگ خلیج فارس که سود خوبی برای مشمولان سهام عدالت  می‌دهند تا پایان مهر ماه مجمع سالانه خود را برگزار می‌کند و باید مشمولان تا اول آبان صبر کنند و از اواخر پاییز یا اوایل زمستان سود عملکرد 97 شرکت‌های حاضر در سهام عدالت به حساب مشمولان واریز می‌شود.

سبحانی در مورد اینکه تاکنون چقدر سود سهام عدالت واریز شده، گفت: سازمان خصوصی سازی به نیابت از مشمولان سهام عدالت تاکنون 7400 میلیارد تومان سود سهام عدالت را از شرکتها دریافت و به حساب مشمولان واریز کرده و حدود 41 میلیون مشمول سهام عدالت که شماره شبای آنها ارائه و محرز شده است، سود سهام عدالت خود را دریافت کرده‌اند.

وی در مورد اینکه اگر کسی بخواهد از جزئیات حساب خود و سود متعلقه آگاه شود باید چه کار کند، گفت: باید به سامانه سازمان خصوصی سازی به نشانی سامانه https://www.samanese.ir/ مراجعه کنند و با ارائه کد ملی نام و نام خانوادگی و مشخصات شناسنامه‌ای شماره شبای حساب خود را ارائه کنند.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی در مورد سود سهام فرزندان زیر 18 سال گفت: در مورد سود سهام کودکان برخلاف رویه‌ای که در پرداخت یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود، در سهام عدالت سود سهام هر شخص یا هر کسی به شماره حساب مستقل خودش واریز می شود، یعنی حتی بچه‌های حدود 8 ساله اگر سهام عدالت داشته باشند، باید شماره حساب شخصی آنها به سامانه ارائه شود.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان