تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
رئیس اورژانس اجتماعی:

بهزیستی به ۱۶۰ خودروی مناسب سازی شده نیاز دارد

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نیاز این سازمان به ۱۶۰ خودروی مناسب سازی شده، گفت: خودروهای مناسب سازی شده یکی از اولویت های اساسی برای تکمیل چرخه ارایه خدمات است که امیدوار هستیم اعتبارات لازم برای تامین آن از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شود.
بهزیستی به ۱۶۰ خودروی مناسب سازی شده نیاز دارد
رویداد۲۴ رضا جعفری مورد کمبود خودرو‌های مناسب سازی شده اظهار داشت: با وجود راه اندازی بیش از ۱۶۰ مرکز اورژانس اجتماعی از سال ۹۶ به بعد، خودرو‌های مورد نیاز تامین نشده است.

وی اضافه کرد: منظور از خودرو‌های مناسب سازی شده، خودرو‌هایی هستند که در قسمت انتهایی آن‌ها اتاق مشاوره تعبیه شده است و لوازمی مانند یخچال و وسایل پذیرایی وجود دارد تا فضای امنی برای آسیب دیدگان و مراجعان جهت مشاوره ایجاد شود.

جعفری ادامه داد: گاهی این خودرو‌ها در مناطق حاشیه شهر‌ها یا میادین شلوغ شهرستان‌هایی که اورژانس اجتماعی در آن‌ها تازه افتتاح شده است، مستقر می‌شوند تا مردم با خدمات آن‌ها آشنا شوند و همچنین مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این سازمان در حال حاضر ۴۰۰ خودروی اورژانس اجتماعی دارد و به ۱۶۰ خودروی دیگر نیاز دارد؛ قبلا این خودرو‌ها از خارج وارد می‌شدند، اما طبق مصوبه دولت واردات خودرو ممنوع شده است و باید از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

جعفری یادآور شد: قبل از به وجود آمدن شرایط اقتصادی فعلی و گرانی ها، هر کدام از این خودرو‌ها را به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان تامین می‌کردیم که اکنون قیمت آن‌ها حداقل دو تا سه برابر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: برای ایجاد اتاق مشاوره و استقرار روانشناس و مددکار اجتماعی، این خودرو‌ها نیاز به اقدامات مناسب سازی دارند.

اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ یکی از خدمات پیشرو سازمان بهزیستی برای حمایت‌های روانی و اجتماعی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی مانند کودکان و زنان در معرض خشونت یا آزار دیده است که به ویژه برای برای موارد کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری و اقدام کنندگان خودکشی فعالیت می‌کند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان