تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۰۵ تير ۱۳۹۸
محسن هاشمی در همایش انتخابات شورایاری مطرح کرد:

مدیریت محله سیاسی نیست/ درگیری جناحی شورایاری را تضعیف می‌کند

رییس شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی در همایش انتخابات شورایاری ها تاکید کرد: بهتر است احزاب سیاسی در موضوع شورایاری مستقیما مداخله نکنند واین نهاد کارکردی فرهنگی، اجتماعی و خدماتی داشته باشد تا سیاسی.
احزاب سیاسی در موضوع شورایاری مستقیما مداخله نکنند/ مدیریت محله وشورایاری را سیاسی و لیستی نکنیم/ حضور در انتخابات شورایاری یعنی شنیده شدن صدای اقشار جامعه
رویداد۲۴ محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی در همایش انتخابات شورایاری‌ها با ابراز خوشنودی از آغاز روند اجرایی انتخابات شورایاری‌ها گفت: برخی نهاد‌های نظارتی معتقد بودند به دلیل عدم وجود قانون برای شورایاری‌ها برگزاری این انتخابات با مشکل مواجه است و با رایزنی‌ها ومکاتبات مستمری که در طول یکسال گذشته صورت گرفت، این مساله خوشبختانه با دستورات صریح رییس جمهور، معاون اول، وزیر کشور وسایر مسئولان استارت این انتخابات در هفته جاری زده شد و انشاله در چهارم مرداد شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شورایای می‌تواند یکی از ارکان اصلی حوزه رسمی تشکیل جامعه مدنی در ایران باشد، بخصوص اگر با مشارکت اقشار مختلف اجتماعی، این نمایندگی جامعه مدنی بصورت کیفی نیز در شورایاری‌ها متبلور شود.

وی ادامه داد: با شرایطی که در این دوره جهت تسهیل حضور اقشار مختلف در نظر گرفته شده، با شرط حداقل سن ۲۲ سال، دانشجویان نیز می‌توانند با گواهی اشتغال به تحصیل و پیش از انجام خدمت سربازی در این انتخابات بعنوان کاندیدا شرکت کنند.

محسن هاشمی درادامه سخنانش تاکید کرد: اگر اقشار مختلف می‌خواهند صدای آن‌ها در مدیریت شهری شنیده شود باید خود در این مدیریت مشارکت وحضور داشته باشند بنابراین باید برای جامع شدن نهاد شورایاری، نسبت به حضور اقشاری نظیر فرهنگیان، بانوان، صنوف مختلف و نخبگان ومتخصصان استقبال بیشتری صورت بگیرد تا این نهاد تقویت گردد و من از همه فرهیختگان وشهروندانی که انگیزه و ایده‌ای برای بهبود مدیریت وزیست شهری دارم دعوت می‌کنم تا در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فضای اطلاع رسانی با کمک شبکه‌های اجتماعی کاراتر و کم‌هزینه‌تر شده است گفت: شاید در دوره فعلی، یکی از ویژگی‌ها، توسعه و دسترسی بالا به فضای مجازی وشبکه‌های مجازی باشد که اطلاع رسانی و تبلیغات را کاراتر و کم هزینه نموده است و می‌توان با ایجاد کمپین‌های محلی و فضا‌های مناسب در شبکه‌های اجتماعی وفضای مجازی ایده‌های کاندیدا‌ها وکارشناسان برای بهبود مدیریت شهری را به قضاوت عمومی گذاشت و به گرم شدن رقابت انتخاباتی نیز کمک کرد.

به اعتقاد هاشمی یکی از آسیب‌هایی که می‌تواند نهاد شورای یاری را تضعیف کند، درگیری‌های سیاسی وجناحی است وی در این باره افزود: در مورد ماهیت وکارکرد شورای یاری‌ها ارتباط آن‌ها با احزاب سیاسی باید توجه داشته باشیم که اگر ما مدیریت محله وشورایاری را سیاسی و لیستی کنیم و براساس لیست احزاب بخواهیم فضا را دو قطبی یا چند قطبی کنیم، با ماهیت و کارکرد شورایاری سازگاری چندانی ندارد وبرداشت من این است که بهتر است احزاب سیاسی در موضوع شورایاری مستقیما مداخله نکنند واین نهاد کارکردی فرهنگی، اجتماعی و خدماتی داشته باشد تا سیاسی.

رییس شورا الکترونیکی شدن انتخابات شورایاری‌ها را نیز امکان جدیدی دانست تا خطا را در برگزاری انتخابات و شمارش آرا شهروندان کاهش دهد.

او همچنین توصیه جدی به هیات‌های اجرایی و نظارت کرد و افزود: در بررسی صلاحیت‌ها، برگزاری انتخابات وشمارش آرا، در صیانت از حق‌الناس حداکثر تلاش خود را انجام دهند تا خدایی نکرده، حق شهروندی به عنوان کاندیدا یا حق رای دهنده‌ای تضییع نشود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان