تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

شیفت همسران دوم از سیاست به هنر!/ پرونده‌ای برای ازدواج دوم مهدی هاشمی

ظاهرا به قتل رسیدن میترا استاد تنها یک قتل از سوی فردی به نام محمدعلی نجفی نبود بلکه پرونده جدیدی را گشود که به اذعان بسیاری از افراد تداوم آن ناخوشایند است و آن هم رونمایی همسران دوم افراد شناخته شده در عرصه سیاست و هنر!
شیفت همسران دوم از سیاست به هنر!
رویداد۲۴ دادگاه محمدعلی نجفی قرار است دهم تیرماه برگزار شود، اما مدت کمی از قتل میترا استاد نگذشته بود که همسر مشاور احمدی‌نژاد با انتشار تصاویری از رابطه همسر خودش یعنی عبدالرضا داوری با یک خبرنگار پرده برداشت و از اتفاقاتی نوشت تا نشان دهد همسرش به زندگی با او و فرزندش متعهد نیست بلکه با خانم دیگری ارتباط دارد که البته آن خانم هیچگاه این رابطه را نپذیرفت.
 
ماجرا به داوری ختم نشد بلکه پرونده از دنیای سیاست به دایره هنر شیفت کرد و این بار مهنوش صادقی مدعی شد که همسر مهدی هاشمی کارگردان و بازیگر قدیمی است. مهنوش صادقی بازیگر سریال «دردسر‌های عظیم» با انتشار ویدئویی گفت: «مدت‌ها بود از من درباره موضوعی سوال می‌کردید که طبق صلاح‌دید خودم پاسخی به آن نمی‌دادم. مدت‌ها بود این موضوع را پنهان کرده بودیم، اما اکنون احساس می‌کنم زمان مناسبی برای افشای آن است. فکر می‌کنم الان زمان مناسبی باشد برای اینکه بگویم من همسر رسمی آقای مهدی هاشمی هستم.»
 
این ادعا، اما خیلی زود از سوی نورا هاشمی دختر مهدی هاشمی و گلاب آدینه تکذیب شد. نورا هاشمی گفت: «پدرم همین لحظه در منزل و کنار ما هستند و شناسنامه‌شان هم گواه دروغ بعضی افراد معلوم‌الحال است.» گلاب آدینه هم در اینستاگرامش در پاسخ به کاربری که در این باره از او سوال کرد، پاسخ داد: «توجهی نکنید، ببینید و بخندید.» در نهایت و در حالی که بسیاری در انتظار تکذیب ازدواج مجدد مهدی هاشمی با مهنوش صادقی بودند، او این خبر را تایید کرد و گفت: «عده‌ای آن ویدئو را تکذیب کردند که از حقیقت خبر نداشتند. این واقعیتی است که اتفاق افتاده؛ و اصلا چه اهمیتی دارد؟ فضای مجازی جای بیان مشکلات مردم است نه جای این اخبار زرد.»

موافقان و مخالفان افشاگری مجازی

این اظهارات مهدی هاشمی با انتقاداتی مواجه شد چرا که او فراموش کرد مهنوش صادقی در همین فضای مجازی از ازدواج با مهدی هاشمی سخن گفته بود و خودش هم در همین فضا به تایید ازدواج دومش پرداخت؛ بنابراین تقبیح انتشار اخبار در فضای مجازی از سوی مهدی هاشمی کمی غیرواقعی است.
 
در این راستا خبرآنلاین نوشت: «آقای هاشمی، زندگی شخصی‌تان حریم بسته و امن خودتان است و اصلا اینکه چه کرده‌اید به هیچ یک از ما ارتباطی ندارد که ما را چه به دانستن اخبار اندرونی‌تان. قصه شما حتی مثل قصه محمدعلی نجفی و مرحوم میترا استاد هم نیست که کسی عکس‌هایش را لو داده باشد. وقتی همسر جدیدتان یکباره برای اینکه احتمالا همسر اول‌تان و همه آن‌هایی که نمی‌دانند، بدانند او کجای زندگی‌تان ایستاده، ویدئویی منتشر می‌کند که می‌داند کل شبکه‌های اجتماعی را درخواهد نوردید، دیگر این مردم نیستند که سرک به زندگی شما می‌کشند یا اخبار زرد را پیگیری می‌کنند. این شما و این همسر محترمتان هستید که همه را به زندگی‌تان فراخوانده‌اید. این شمایید که هنجار‌های اخلاقی جامعه را زیر پا گذاشتید. این شمایید که اگر به ادبیات خودمانی مورد استفاده در ویدئوتان بخواهیم پاسخی برای‌تان داشته باشیم، باید گفت: قیمه‌ها را ریخته‌اید روی ماست‌ها! قیمه‌ها را چرا می‌ریزید روی ماست‌ها جناب مهدی هاشمی؟»
 
مهرزاد دانش منتقد سینمایی نیز در اکانت توئیترش نوشت: «قبلا حرف‌های نازل را درباره این که کی زن دوم کی است و فلانی کی از زنش جدا شده و بهمانی با آن یکی در فلان مغازه دیده شده، با عنوان حرف‌های لب‌خزینه‌ای یاد می‌کردند. حالا همگی لب خزینه بزرگی به نام شبکه‌های اجتماعی نشسته‌ایم و صفا می‌کنیم. این توسعه بزرگ فرهنگی مبارک‌مان باشد.»
 
اما برخی دیگر مانند سمیه علیپور فعال عرصه سینما معتقد هستند: «من از کسانی هستم که از دیدن چنین موضوعاتی به خصوص در مورد هنرمندانی که برایم عزیز‌ند و نقش پررنگی در ذهنم دارند غمگین می‌شوم، چه ماجرای امیر جعفری و صحبت‌های عجیب او باشد چه اتفاق اخیر در مورد مهدی هاشمی و چه فضاسازی‌هایی که در مورد نگار جواهریان صورت گرفت. با مختار بودن هنرمندان در مورد شیوه زندگی و این‌ها کاری ندارم، موضوع این است که اگر امروز زنی در فضای مجازی داد می‌زند من همسر فلانی هستم، چند سال قبل زنی دیگر در مجلس داد می‌زد که همسرم زنی دیگر گرفته. اگر زمانی گروهی ترجیح می‌دادند «دم پر» قدرت بچرخند و از پول و امتیاز‌های آن بهره‌مند شوند، امروز هم گروهی دیگر همین کار را می‌کنند.
 
ما به معنای برآیند کلی جامعه خیلی تغییر نکرده‌ایم، فقط از مقطعی سیاست، گفتنِ برخی ناگفته‌ها (آن هم بنا به مصلحت و گزینش شده؛ مناظره‌های ۱۰ سال قبل را به خاطر بیاورید) شد و در نتیجه نگرانی مردم از ابراز آنچه در سر داشتند، (غالبا از همان جنسی که در نتیجه آن سیاست فضا برایش فراهم شده بود) کمتر شد و فضای مجازی هم فقط بستری شد برای نوشتن و گفتن و تصویر کردن واقعیت‌هایی که سال‌ها پرده ضخیم «هیس… نگوووو»‌ها آن را مهار کرده بود. صادق باشیم ما همین هستیم و بودیم».

۲۶ سال کوچکتر از مهدی هاشمی!

ظاهرا همسر دوم مهدی هاشمی ۲۶ سال از او کوچکتر است. مهنوش صادقی متولد مرداد ۱۳۵۱ در تهران، بازیگر است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته طراحی صحنه و لباس از دانشگاه هنر و معماری می‌باشد، چند سالی است در سینما و تلویزیون بازی می‌کند.
 
او از سال ۶۸ تا سال ۱۳۷۲ خیلی جدی تئاتر کار می‌کرد تا اینکه با فیلم سینمایی جاده عشق به کارگردانی رجب محمدین وارد قاب تلویزیون شد. مهنوش صادقی از سال ۱۳۷۶ سریال کوه‌های سفید به کارگردانی مهدی هاشمی وارد قاب تلویزیون شد و سال ۷۷ با سریال جنگ ۷۷ به کارگردانی مهران مدیری دیده شد. بازی در «ببخشید شما» و «نیلوفرانه» در سال ۷۸ از دیگر همکاری‌های وی با مدیری می‌باشد. صادقی مدتی به‌علت برخی شایعات و حواشی در زندگی شخصی‌اش از سال ۱۳۸۰ تا ۸۹ دچار محدودیت بازی شد و حتی مدتی به خارج از کشور نیز رفت. مهنوش در فیلم تلویزیونی شعری که زندگی است به کارگردانی خواهرش سال ۸۷ بازی کرد و سال ۹۳ نیز در سریال مستانه به کارگردانی مهیار عبدالملکی به تلویزیون بازگشت. اما مشهورترین اثر او حضور در سریال دردسر‌های عظیم سال ۹۴ می‌باشد. صادقی این روز‌ها در کنار طراحی صحنه و لباس از بازیگران تئاتر است و فیلمنامه‌نویسی نیز می‌کند، باید دید او به دوران اوج فعالیت هنری خود برمی‌گردد یا نه؟
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
پروانه
|
United States of America
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
3
0
این همه مشکلات داریم حالامهدی هاشمی بخوادزن بگیره یاشایعه باشه خیلی آدم مهمیه؟؟؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان