تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۸

گردش مالی مافیای لوازم خانگی چقدر است؟

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: مافیای لوازم خانگی در ابتدا مبادرت به واردات محصول کامل کرد و سپس با قطعات نیمه منفصله و عدم پرداخت حقوق گمرکی، سود‌های هزاران میلیاردی کسب کردند؛ گردش مالی مافیا تا سال ۹۶ حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.
گردش مالی مافیای لوازم خانگی چقدر است؟
رویداد ۲۴ گردش مالی مافیای لوازم خانگی به قدری وسوسه‌برانگیز است که از بازار ایران دل نمی‌کنند. مافیا در بازار لوازم خانگی نیز از جمله مافیا‌های جدیدی است که وارد اقتصاد ایران شده و از گردش مالی خوبی هم برخوردار است. این مافیا به طوری بازار ایران را غرق در لواز خانگی خارجی کرده است که توان تولیدکنندگان داخلی را کاسته و اعتراض آن‌ها را نیز بلند کرده است.

حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در خصوص وجود مافیا در حوزه لوازم خانگی به خبرنگار اقتصاد۲۴ اظهار داشت: مافیا با برند‌های خارجی بخشی از بازار ایران را گرفته‌اند و تبلیغات و فرهنگ‌سازی می‌کنند تا مردم را به برند‌های خارجی عادت دهند، این در حالی است که با اولین تحریم‌ها، بازار ایران را ترک می‌کنند. این‌ها در ابتدا با سوء استفاده از خلأ‌های قانونی به واردات محصول کامل پرداختند و سپس با قطعات نیمه منفصله، عدم پرداخت حقوق گمرکی، استفاده از کارت‌های بازرگانی، عدم پرداخت مالیات و حقوق گمرکی سود‌های هزاران میلیاردی کسب کردند؛ گردش مالی مافیا تا سال ۹۶ حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: گزارش‌های حسابرسی بعد از ترخیص توسط گمرک نشان داد که تخلفات این‌ها بسیار کلان است و در خصوص جریمه‌ها نیز باید گفت: یکی از آن‌ها نزدیک به سه هزار میلیارد تومان بوده که فعلا با لابی سعی کرده‌اند پرداخت نکنند و با وجود وضعیت کنونی از آنجایی که زمینه بسیار خوبی برای آن‌ها بوده به راحتی دست از این بازار برنمی‌دارند.

غزنوی در مورد اقدامات آمریکا و کره جنوبی در حوزه لوازم خانگی در ایران اظهار کرد: طرح آمریکا در تحریم‌ها این است که ورود هر کالایی را به ایران به جز کالا‌های لوکس ممنوع کنند، بنابراین هم آمریکایی‌ها و هم کره‌ای‌ها به دنبال این هستند که کالای کامل لوکس را به نوعی به ایران بفرستند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی درباره کاهش میزان تولید لوازم خانگی در کشور اذعان کرد: با توجه به اینکه یک حمایت اساسی برای سرمایه در گردش تولیدکنندگان داخلی وجود ندارد تولید آن‌ها نیز پایین آمده و این کاهش تولید، باعث بالا رفتن قیمت‌ها شده است، از طرفی نیز مردم با این قیمت‌ها میزان خریدشان نسبت به سال‌های گذشته پایین آمده و در این میان به نظر می‌رسد که قصد سوء استفاده نیز وجود دارد و تلاش می‌شود تا واردات محصولات لوازم خانگی آزاد شود.

مافیای لوازم خانگی نفوذ بالایی دارند

غزنوی در خصوص میزان قدرت مافیای لوازم خانگی نیز گفت: مافیا یعنی کسانی که نفوذ بالایی دارند، البته در این میان انجمن‌های تولیدکننده هوشیار هستند و سعی می‌شود که به مسیر آن‌ها دقت شود تا از رسیدن آن‌ها به اهدافشان جلوگیری به عمل آید. مافیا با دشمنان فرقی ندارند و قبل از اعلام تحریم‌ها ما را تحریم کردند، امیدوارم این موارد برای مسئولان تجربه‌ای شود تا بعد از بهبود شرایط، دوباره اعتماد نکنند.

وی در پایان افزود: ما می‌توانیم روی توان تولید خود تکیه کنیم و از لحاظ کیفی در لوازم خانگی به گونه‌ای هستیم که هیچ کالای لوازم خانگی در دنیا نیست که توان رقابت با آن را نداشته باشیم، این باید توسط مسئولان درک شود تا حمایت کنند و در نهایت میزان تولید افزایش پیدا کند.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان