تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۸

سالانه ۳۸۸ هزار حادثه آسانسوری در تهران/ بی توجهی به ایمنی آسانسور‌ها در اکثر ساختمان‌های پایتخت

در سال ۳۸۸ هزار حادثه با زخمی و کشته شدن ۷۰ تن از شهروندان تهرانی به دلیل وجود عدم ایمنی آسانسور‌ها ثبت شده است.
سالانه ۳۸۸ هزار حادثه آسانسوری در تهران/ بی توجهی به ایمنی آسانسور‌ها در اکثر ساختمان‌های پایتخت
رویداد۲۴ سقوط ناگهانی کابین آسانسور در یک ساختمان تجاری در خیابان ری، مصدومیت بسیار شدید کارگر سرویس کار را به همراه داشت. رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام کار، گرفتار شدن تعمیرکار جوان را بین کابین و سقف چاهک آسانسور در شهرک ویلاشهر رقم زد. اعمال بار بیش از ظرفیت آسانسور، ۵ شهروند را درون کابین آسانسور یک ساختمان اداری گرفتار کرد. سقوط کابین آسانسور از طبقه چهارم یک ساختمان مسکونی در بلوار تعاون، آتش نشانان را به محل حادثه کشاند. بی توجهی به اصول ایمنی و نداشتن حفاظ مناسب باعث گیر کردن دست پسر بچه سه ساله‌ای در کابین آسانسور و مصدومیت وی شد. فعال شدن ترمز‌های اضطراری آسانسور، ۶ زن را در داخل کابین آسانسور یک ساختمان مسکونی گرفتار کرد. ... این عناوین تیتر‌های حوادثی است که طی یک ماه اخیر تنها از سوی عدم رعایت ایمنی آسانسور‌های ساختمانی رخ داده است.

در سال ۳۸۸ هزار حادثه با زخمی و کشته شدن ۷۰ تن از شهروندان تهرانی به دلیل وجود عدم ایمنی آسانسور‌ها ثبت شده است. این در حالی است که در هر ساختمان تجاری، مسکونی و اداری بیش از ۳ طبقه حتما آسانسور نصب شده است که ممکن است منجر به فاجعه‌هایی می‌شود که شاید کمتر آن‌ها را مورد توجه قرار داده ایم.

مهدی داوری؛ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در رابطه با عدم وجود ایمنی در برخی آسانسور‌ها گفت: در گذشته اتفاقات ناخوشایندی رخ می‌داد، اما طی یکی دو سال گذشته اتفاقات خوبی در رابطه با ایمنی آسانسور‌ها رخ داد.

وی افزود: اداره استاندارد‌ها به این مسئله ورود و استاندارد‌ها را به طور دقیق تعریف کرد؛ بدین ترتیب خیلی از ساختمان‌ها به خصوص ساختمان‌های دولتی ملزم شدند شرایط سرویس نگهداری خوب برای آسانسور‌ها را فراهم کنند که می‌توانم بگویم شرایط رو به بهبود است و آن حوادث دلخراشی که آسانسور‌ها در گذشته ایجاد می‌کردند، کمتر شده است.

داوری تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله این است که در نصب آسانسور از تجهیزات استاندارد استفاده شود و مهم‌تر از آن این است که آسانسور نیاز به سرویس و نگهداری دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اضافه کرد: یعنی حتما باید قرار داد‌هایی با شرکت‌های های معتبر عقد شود تا این آسانسور‌ها در دوره زمانی مشخص مورد بازدید و سرویس قرار بگیرد.

وی با انتقاد از عدم توجه به ایمنی آسانسور‌ها در برخی ساختمان‌ها عنوان کرد: واقعا زمانی متوجه می‌شوید آسانسور ایمنی ندارد که حادثه رخ بدهد یعنی زمانی که آسانسور در یک طبقه متوقف شده و خدایی نکرده اتفاقات بدتری رخ بدهد، متوجه نبود ایمنی لازم آسانسور‌ها خواهید شد.

داوری گفت: بهترین راه این است که از قبل ایمنی آسانسور‌ها را مورد توجه قرار بدهیم. اگر آسانسور ساختمانی مورد توجه قرار نگیرد و سرویس نشود اتفاقات ناخوشایندی رخ خواهد داد و تنها راه این است که با شرکت‌های معتبر قرار داد بسته شود و آسانسور‌ها مرتبا سرویس و نگهداری شوند.
منبع: برنا
برچسب ها: سقوط آسانسور
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان