تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۸
امامی کاشانی:

آمریکا هیچ زمانی این‌قدر ذلیل نبوده است/ ایران برای توقیف نفتکش می‌تواند به سازمان ملل شکایت کند

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: باید از انگلیس برای توقیف نفت‌کش کشورمان به سازمان ملل و دادگستری اروپا شکایت کنیم.
آمریکا هیچ زمانی این‌قدر ذلیل نبوده است/ ایران برای توقیف نفتکش می‌تواند به سازمان ملل شکایت کند
رویداد۲۴ آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: افراد جامعه باید در حق یکدیگر ایثار کنند و خدمت نمایند؛ بخصوص در شرایط موجود که دشمن از نظر اقتصادی و سیاسی به مردم فشار می‌آورد، همه مکلف به کمک به یکدیگر هستیم. مسئولان باید میز کارشان، اتاق‌شان، وقت و کارشان را به امام زمان عرضه کنند. ببیند آیا او راضی است. مسئول نباید نسبت به وظیفه خود سهل انگاری کرده، به مشکلات مردم توجهی نکرده و راه‌های حل مشکل را دنبال نکند. اینجا رهبری الهی و توجه به امام عصر بسیار مهم است.

امامی کاشانی ادامه داد: اروپا تعهداتی داشت و به آن عمل نکرد، اروپا در قراردادش موارد زیادی را از جمله نفت و ارتباطات بانکی را تعهد کرده است که به هیچ کدام عمل نکرد.

وی تاکید کرد: هیچ زمانی آمریکا مثل امروز ذلیل و بی ارزش نشده است. این رئیس‌جمهور آمریکا، این حاکمان، به دنیا نگاه نمی‌کنند، به میلیارد‌ها ملت نگاه نمی‌کنند که چه نگاه توهین و تحقیرآمیزی به آنان دارند. نه آمریکا، نه انگلیس و نه آل سعود به دنیا توجهی نمی‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: طبق برجام دولت جمهوری اسلامی اعلام کرد ما تعهدات را کاهش می‌دهیم و ۶۰ روز هم مهلت داد. همانطور که در نامه وزیر خارجه محترم آمده است که ما ۶۰ روز مهلت دادیم و شما هیج کاری نکردید...، اما امروز می‌گویند شما چرا عمل نکردید! این سقف باید روی دیوار تعهدات شما باشد که به آن عمل نکردید. جمهوری اسلامی قانونی عمل کرد.

وی با اشاره به توقیف نفت‌کش ایران توسط نیروی دریایی بریتانیا، گفت: دولت انگلیس نفتکشی که مربوط به ایران بوده است در جبل الطارق توقیف کرده که این کار بر خلاف قوانین بین‌المللی است.

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: بله یک جا‌هایی کار خلافی مانند حمل مواد مخدر و موادی که برای جامعه و مردم ضرر دارد صورت می‌گیرد توقف لازم است، اما نه زمانی که نفتی از یک جایی به جایی دیگر منتقل می‌شود.

وی افزود: این رفتار انگلیس بی پاسخ نخواهد ماند؛ ایران می‌تواند به سازمان ملل هم شکایت کند و حتی صاحبان کشتی می‌توانند به دادگستری اروپا هم شکایت کنند.

وی با اشاره به قیام سی تیر گفت: به فضل خدا با تمامی مشکلاتی که از روز‌های اول، طاغوت و شاه فراهم کردند، اما امروز کشور به آن چه خواسته رسیده است. در ۳۰ تیر ملت علیه انگلیس و استعمار آن زمان قیام کرد.

وی با اشاره به وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: این مردعالم شیعه است که در زندان نیجریه زندانی شده و در حال بسیار سختی به سر می‌برد. خواستند که برای ایشان در نماز جمعه دعا کنیم، باید گفت عاقبت با مردان پارسا و باتقوا است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: دختران و پسران توجه کنند و ببینند اسلام چه می‌گوید. اسلام می‌گوید مرد‌ها به چهره زنان بیگانه نگاه نکنید و به زنان می‌گوید شما هم خودتان را حفظ کنید.

وی خاطرنشان کرد: اگر جوانان ما راه بی بند وباری را در پیش گیرند قطعا دشمن بر ما چیره خواهد شد بنابراین باید بستر تقوا را برای آنان فراهم کنیم. انقلاب اسلامی راهی درست و حق بود و در برابر ظلم و فساد ایستاد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان