تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
نایب رییس فدراسیون دو و میدانی خبر داد:

اعزام دختران دو و میدانی کار به مسابقات قهرمانی آسیا

دختران دو و میدانی کار ایران به مسابقات داخل سالن چین و قهرمانی آسیا تایلند اعزام خواهند شد.
اعزام دختران دو و میدانی کار به مسابقات قهرمانی آسیا
رویداد۲۴ پریسا بهزادی، نایب رییس فدراسیون دو و میدانی، اظهار داشت: فدراسیون دو و میدانی مسابقات استعدادیابی را با همکاری وزارت ورزش و جوانان برای دختران در استان گلستان و پسران در سیستان و بلوچستان اواخر مرداد برگزار می‌کند. همچنین تا پایان شهریور سه مرحله از رقابت‌های لیگ نیز برگزار خواهد شد.

وی درخصوص مسابقات برون مرزی رده‌های سنی مختلف، بیان کرد: زنان بزرگسال ما در بهمن ماه در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا شرکت می‌کنند. ایران و چین درخواست میزبانی این دوره از مسابقات را داده بودند که در نهایت چین به عنوان میزبان انتخاب شد.

نایب رییس فدراسیون دو و میدانی افزود: اردوی دختران نوجوان و جوان ما به زودی در تهران و پسران در لرستان برگزار خواهد شد. ۱۸ دختر برای حضور در این اردو انتخاب شدند.

وی ادامه داد: پس از پایان لیگ در شهریور ماه اردو تیم ملی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا چین آغاز خواهد شد. این رقابت‌ها در بهمن ماه برگزار خواهد شد. اگر دختران ما زیر نظر مربیان خود حمایت شوند استعداد آن‌ها شکوفاتر خواهند شد. دختران دو و میدانی کار ما توانمندی زیادی دارند و می‌توانند روی سکو‌های مسابقات بزرگ بروند.

بهزادی در پاسخ به این پرسش که تا سال آینده دختران ما می‌توانند رکورد ورودی المپیک را بزنند، گفت: به تنهایی نمی‌توانم در این زمینه نظر دهم. همواره در جلسات سازمان تیم‌های ملی سعی من براین بود که دختران ما بیشتر گزینش شوند. به عنوان نمونه زنان ما در مسابقات قهرمانی آسیا قطر رکورد ورودی نیاورند، اما پیشنهاد ما این بود تا دو و میدانی کارانی که در ۲ سال اخیر رکورد‌های زیادی را جا به جا کردند، به این مسابقات اعزام شوند و پنج نفر از ورزشکاران خود را راهی این رقابت‌ها کردیم. ما همواره همه تلاش خود را برای اعزام دو و میدانی کارانی که بهترین رکورد را می‌زنند به مسابقات برون مرزی در تمامی رده‌های سنی می‌کنیم.
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان