تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
گلایه زهرا قنبری از تبعیض:

حقم را به خاطر خانم گل شدن ضایع کردند/ گفتند یک خانم نمی‌تواند دو جایزه بدست آورد!

خانم گل فوتبال ایران معتقد است حداقل باید در بین نامزدهای بهترین بازیکن لیگ حضور می یافت که این اتفاق نیفتاد. زهرا قنبری بازیکن شهرداری بم می گوید گفته اند یک خانم نمی تواند دو جایزه به دست بیاورد!
حق من را به خاطر خانم گل شدن ضایع کردند/ گفتند یک خانم نمی‌تواند دو جایزه بدست آورد!
رویداد۲۴ زهرا قنبری یکی از نفرات برگزیده در مراسم بهترین‌های فوتبال ایران بود. قنبری که در رقابت‌های لیگ بانوان موفق شد برای دومین بار پیاپی به عنوان خانم گلی برسد رکورد گلزنی در تاریخ فوتبال بانوان ایران را شکست. تاثیرگذاری بالای این بازیکن در تیم شهرداری بم که در نهایت قهرمانی این تیم را به دنبال داشت باعث شد تا وی به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران شناخته شود، اما در مراسم انتخاب بهترین‌ها او تنها به عنوان خانم گل حضور داشته باشد و اثری از نام او در لیست بهترین‌ها وجود نداشت. اتفاقی که باعث شد تا وی یکی از شاکیان برگزاری این مراسم باشد.

زهرا قنبری درباره ناراحتی خود از برگزاری مراسم بهترین‌های فوتبال ایران گفت: من بهترین سال فوتبالی ام را پشت سر گذاشتم و فکر میکنم این حق من بود که حداقل در لیست نامزد‌های کسب عنوان بهترین بازیکن باشم. وقتی می‌توانم در بین بهترین‌ها قرار بگیرم چرا باید به صرف اینکه خانم گل بازی‌ها شدم در جمع بهترین‌ها نباشم؟

او در این باره ادامه داد: من احساس می‌کردم حقم بود که در بین بهترین‌ها حضور داشته باشم و فکر می‌کنم کمترین حق من این بود که حداقل بین نامزد‌ها باشم که این اتفاق نیفتاد. الان آقای بیرانوند طلایی‌ترین سال فوتبالی خودش را پشت سر گذاشت به صرف اینکه بهترین دروازه بان شد نباید در لیست بهترین‌های لیگ قرار می‌گرفت؟ این یک حق کشی کامل بود بنابراین ایشان هم در بین بهترین‌ها بودند و هم عنوان اصلی را به دست آوردند. به هرحال این یک حق کشی و بی رحمی در قبال یک بازیکن مانند من بود که بهترین سال فوتبالی اش را پشت سر گذاشت.

قنبری درباره پرسش خود در این باره گفت: من چیزی در این باره از کسی نپرسیدم و نخواهم پرسید، اما سرمربی تیم ما که پرسیدند گویا عنوان شده که نمی‌توانیم دو جایزه به زهرا بدهیم و کلا خانم‌ها نمی‌توانند دو جایزه بگیرند که اگر این موضوع درست باشد واقعا حرفی برای گفتن ندارم.

او ادامه داد: به هرحال هرکسی که لیگ را دنبال می‌کند می‌دانست من بهترین بازیکن بودم، اما در نهایت مجبور شدم فقط خانم گل باشم. البته نه تنها من که هر کسی هم اگر جای من بود باید به حقش می‌رسید. البته من پیش از این و در سال ۹۴ توانستم عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر بانوان را به دست بیاورم این حرف‌ها را نه به خاطر این عنوان که به خاطر ضایع شدن حق کسی که بهترین سال فوتبالی اش را پشت سر گذاشت می‌زنم.

خانم گل دو فصل اخیر فوتبال ایران درباره اعتراضی که به جوایز داشت نیز گفت: من اعتراضی به جوایز ندارم چرا که اصلا نمی‌دانم آقایان چه چیزی جایزه گرفتند. من همین جا می‌گویم که یک نیم سکه به همراه یک بن خرید ساعت به عنوان بهترین گلزن لیگ دریافت کردم. حالا اگر آقایان چیزی بیشتر از این گرفتند که طبیعتا بین خانم‌ها و آقایان تبعیض قائل شده اند؛ بنابراین درباره جوایز نمی‌دانم، اما این تبعیض حداقل در تندیس‌هایی که اهدا شد وجود داشت تندیسی که من به عنوان خانم گل لیگ برتر بانوان گرفتم شباهتی به تندیس آقایان نداشت و این موضوع اصلا درست نبود.
 
 
منیع: پایگاه خبری ورزش زنان ایران
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان