تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
معاون پارلمانی رییس‌جمهوری:

روحانی در جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی حضور می یابد

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: رئیس جمهوری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای معرفی دو وزیر پیشنهادی و همچنین دفاع از برنامه‌های آنها حضور پیدا خواهد کرد.

روحانی در جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی حضور می یابد

رویداد24 حسینعلی امیری پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه رئیس جمهوری «محسن حاجی میرزایی» و «علی اصغر مونسان» را به ترتیب برای تصدی مسئولیت وزارت آمورش و پرورش و تصدی مسئولیت وزارتخانه جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مجلس معرفی کردند، گفت: رای اعتماد بالای نمایندگان به دو وزیر پیشنهادی برای این دو وزراتخانه در سه شنبه هفته آینده، نقطه عطف همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت است.

امیری بیان کرد: بر اساس قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، بعد از یک هفته از روزی که وزرا معرفی می شوند جلسه علنی مجلس برای رسیدگی و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی برگزار می شود.

امیری افزود گفت که روز گذشته نیز با هیئت رئیسه مجلس صحبت کرده است و جلسه علنی مجلس برای رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی روز سه شنبه هفته آینده برگزار می شود.

 معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان این که آقای رئیس جمهوری نیز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای معرفی دو وزیر پیشنهادی و همچنین دفاع از برنامه‌های  آنها حضور پیدا خواهند کرد، ابراز امیدواری کرد: وزیران پیشنهادی بتوانند رای اعتماد بالای نمایندگان مجلس را به دست بیاورند.

 وی اظهار داشت : در فرجه یک هفته‌ای باقیمانده با برنامه ریزی های معاونت امور مجلس، وزیران پیشنهادی معرفی شده در کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون های سیاسی حضور خواهند داشت و ضمن گفت‌وگو با نمایندگان مجلس دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را مطرح کرده  به سوالات نمایندگان پاسخ می دهند.

 امیری با بیان اینکه در شرایطی که شدیدترین تحریم‌های ظالمانه نسبت به کشور اعمال می شود، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری می تواند در رونق اقتصادی کشور ایجاد اشتغال بسیار مفید و موثر باشد افزود: امروز صنعت گردشگری در دنیا بسیار مورد توجه است و با رای بالای اعتماد نمایندگان مجلس به آقای مونسان قدم‌های قابل توجهی در جهت رونق اقتصادی ارتقای سطح معیشت مردم برخواهند داشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش هم در شروع سال تحصیلی و در شرایطی که سازماندهی معلمان و دانش آموزان خیلی مهم و اساسی است که امیدواریم روز سه شنبه مجددا شاهد یک نقطه عطف دیگری برای همکاری های مجلس شورای اسلامی و دولت باشیم و این دو برادر عزیز با رای بالای نمایندگان محترم در دو وزارتخانه مسئولیت بپذیرد.

امیری در پاسخ به این سوال که هر دو وزیر پیشنهادی با نمایندگان جلسات دارند و گفت و گو دارند و از دیروز شروع شده و تاکنون به استقبال خوب است و امیدواریم شرایط هم هر چقدر پیش‌تر برویم حتماً بهتر خواهد شد

در انتخاب وزرا جنسیت ملاک نیست

معاون پارلمانی رئیس جمهوری درباره معرفی یک زن برای وزارتخانه اظهار داشت: در انتخاب وزیران دولت جنسیت برای رئیس‌جمهوری مطرح نیست. وی تاکید کرد: رئیس جمهوری بررسی‌هایی را  انجام می‌دهند که چه کسی می توانند در اجرای برنامه‌های دولت توفیق بیشتری داشته باشند و در این بررسی ها بحث جنسیت مطرح نبود و نیست. نتیجه بررسی ها و مشاوره های رئیس‌جمهوری انتخاب و معرفی حاجی میرازیی و مونسان برای  این دو وزارتخانه بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان