تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

سازمان مرکزی تعاون روستایی به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: مستثنی شدن سازمان مرکزی تعاون روستایی به بخش خصوصی مهم‌ترین اتفاق برای این سازمان است.

سازمان مرکزی تعاون روستایی به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود

رویداد۲۴ جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با موضوع بررسی عملکرد مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ با حضور نماینده وزارت جهاد کشاورزی و رئیس مجمع و نمایندگان وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارائی، سازمان برنامه و بودجه و مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

حسین شیرزاد رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن تشریح عملکرد سازمان و شبکه تحت پوشش به برخی از مهمترین اقدامات این سازمان در سال ۱۳۹۷ پرداخت.

وی با بیان اینکه مستثنی شدن سازمان مرکزی تعاون روستایی از واگذاری به بخش خصوصی مهم‌ترین اتفاق برای این سازمان در مقطع یک سال گذشته بوده است اضافه کرد: با خروج نام سازمان از لیست واگذاری ها، موفق شده ایم یکی از اصلی‌ترین چالش‌های سازمان را که موجب بروز مسائل و مشکلات عدیده در روند انجام وظایف و مأموریت‌ها از جمله کمبود شدید نیروی انسانی متخصص در ستاد و مراکز استانی و عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز و نظایر آن بود، پشت سر بگذاریم.

شیرزاد با اشاره به اینکه درآمد سازمان در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن، افزایش ۴۳ درصدی داشته و زیان خالص سال ۹۷ نسبت به سال پیش ۴۲ درصد کاهش یافته است عنوان کرد: دارائی‌های سازمان در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ معادل شش درصد افزایش نشان می‌دهد که عمده این افزایش شامل ۲۳ درصد دریافتی‌های تجاری و غیر تجاری و ۴۷ درصد پیش پرداخت‌ها بوده است.

شیرزاد همچنین از تشکیل دبیرخانه هیأت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران خبر داد و افزود: نهاد سازی در شبکه اتحادیه‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی و بسته شدن پرونده‌های باز سال‌های گذشته در حوزه بازرگانی در سال گذشته انجام شده است.

نظرات شما
پیشخوان