تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
شهربانو امانی پاسخ داد؛

افزایش نرخ کرایه‌های سرویس مدارس امسال چقدر است؟

عضو شورای شهر تهران گفت: نرخ کرایه سرویس مدارس امسال بر اساس نرخ تورم، حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.
افزایش نرخ کرایه‌های سرویس مدارس امسال چقدر است؟
رویداد۲۴ شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران، درباره سرویس مدارس اظهار داشت: شورای پنجم از ابتدای آغاز فعالیت خود در زمینه ایمن‌سازی حمل و نقل دانش‌آموزان دغدغه داشت و بر همین اساس طرح فوریت‌دار ارائه کرد و شرکت‌های تحت نظر تاکسیرانی ضابطه‌مندتر شدند.

وی افزود: امسال نیز آموزش و پرورش سامانه‌ای به نام سپند معرفی کرده است و مدارس باید از تاکسی‌های مورد تأیید سازمان تاکسیرانی استفاده کنند.

این عضو شورای شهر تهران درباره نرخ کرایه سرویس مدارس گفت: این نرخ در چارچوب قانون تعیین شده و طبق مصوبه شورای شهر است. همچنین طبق قانون افزایش نرخ سرویس مدارس بر اساس تورم رسمی انجام می‌گیرد که امسال رقمی حدود ۲۰ درصد است.

امانی تصریح کرد: همچنین امسال برای نخستین بار سرویس‌های مدارس مورد تأیید تاکسیرانی دارای بارکد شده و خانواده‌ها می‌توانند سرویس فرزند خود را ردیابی کنند که البته این موضوع در بسیاری از کشور‌ها سال‌هاست اجرایی شده و نتایج مؤثری را داشته است.

وی گفت: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و تأمین ایمنی آن‌ها هنگام حمل و نقل بسیار حائز اهمیت است و باید این مسئله در تهران الگویی جامع داشته باشد تا سایر استان‌ها بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

عضو شورای شهر تهران با اعلام اینکه ۳۰ درصد از رانندگان سرویس مدارس خانم هستند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در صورتی که مدارس فرزندانشان راننده غیرمجاز داشته باشد می‌توانند آن را به سازمان تاکسیرانی اعلام کنند.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان